سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

لزوم توسعه ی طرحهای آبخوانداری در کشور

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: طرح های آبخوانداری که به وسیله ی آن ، مشکلات بوجود آمده در اثر خشکسالی و سیلاب های اتفاقی و فصلی رفع می شود ، احتیاج به توجه بیشتری دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جمع استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با اشاره به اینکه طرح آبخوانداری یکی از طرحهای مهم کشور است ، افزود: متأسفانه تا به حال این طرح مورد توجه مسئولان قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه در زمان ریاست جمهوری اینجانب یک طرح آبخوانداری در نرماشیر بم اجرا شده ، خاطرنشان کرد: طی بازدیدی که از این طرح داشتم ، مشاهده شد سطح آب آن منطقه بالا رفته است.

وی به فارغ التحصیلان دانشگاهها پیشنهاد کرد: از دولت لیست طرح های ملی را بگیرند و با کمک دانشگاه و مشارکت بانک ها ، شرکت های کوچک راه بیندازند تا ضمن پیگیری پروژه ها ، آنها را مورد استفاده قرار دهند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با ارائه ی گزارشی از واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی ،دانشگاه را مجموعه ی بزرگ علمی و پژوهشی دانست و ابراز امیدواری کرد: این مجموعه بتواند با تکیه بر پژوهش در عرصه ی اقتصادی کشور تأثیر بسزایی بگذارد .

آیت الله هاشمی رفسنجانی با تأکید اینکه از علم و پژوهش دانشگاههای کشورهای دیگر باید استفاده شود ، تصریح کرد: برای اینکار می توان ابتدا از دانشمندان ایرانی که در کشورهای خارجی هستند دعوت کرد تا از تجربیاتشان استفاده کنیم.

وی تعداد مراکز تحقیقاتی در دانشگاهها را بسیار کم عنوان کرد و گفت: هر دانشگاهی باید چندین مرکز تحقیقاتی داشته باشد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنانش با اشاره به مذاکرات1+5 افزود: ما وارد مذاکره شدیم تا حقمان را بگیریم و طرف مقابل اگر صداقت داشته باشد در 6 ماه آینده کار به پایان می رسد./س

برچسب ها: توسعه ، طرح ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.