سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حج از نگاه هنرمندان ایران

نخستین جشنواره فرهنگی هنری دیدار با موضوع حج برگزار می‌شود

مسعود حاج ابراهیمی دبیر نخستین جشنواره فرهنگی هنری دیدار در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: نخستین جشنواره فرهنگی هنری دیدار در 7 رشته از جمله آثار ادبیی، ارتباط تصویری، کلیپ و نماهنگ، آثار جمعی و المان‌های مذهبی و نقاشی برگزار می شود.
 
وی افزود: در برخی رشته‌ها گرایش‌هایی نیز وجود دارد و بخش ارتباط تصویری دارای گرایش‌های چون پوستر و تصویر است و بخش ادبیات نیز دارای گرایش‌هایی مثل شعر و خاطره و دل نوشته(سفرنامه) و نقاش نیز دارای گرایش خوشنویسی(شکسته نستعلیق) خواهد بود.
 
حاج ابراهیمی اظهار داشت: محور اصلی این جشنواره در ارتباط با حج عمره، عتبات عالیات، اسرار مناسک، آداب زیارت، شهادت و باید و نبایدهای شهر حج خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: در کنار برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری دیدار برنامه‌ریزی برای برگزاری کارگاه‌ آموزش در زمینه هنرهای سنتی چون چوب و فلز و معرق در حول برگزاری نمایشگاه برگزار خواهد شد.
 
حاج ابراهیمی بیان کرد: این کارگاه‌ها نیز با موضوع مکه و مدینه برگزار می‌شود.
 
وی در ادامه تصریح کرد: قطعا تلاش خواهیم کرد آثاری که در این جشنواره ارائه می‌شود بیانگر موضوع حج باشد.
 
دبیر نخستین جشنواره فرهنگی هنری دیدار گفت: این جشنواره بستری برای برقراری ارتباط با مردم و مخاطبان جهت آشنایی بیشتر با مناسک حج خواهد بود.
 
*رشته‌های جشنواره به صورت جداگانه برگزار می‌شود
 
وی ادامه داد: در صورت برگزاری موفق این دوره از جشنواره برنامه‌ریزی خواهیم کرد که هر رشته به صورت جداگانه جشنواره‌ای با موضوع حج داشته باشیم.
 
حاج ابراهیمی بیان کرد: در حقیقت اگر امکانات ایجاد شود بخش‌هایی از این جشنواره به صورت جداگانه برگزار می‌شود مثلا بخش شعر به عنوان جشنواره شعر حج برگزار خواهد شد.
 
وی درباره امنیت بین‌الملل شدن این جشنواره نیز گفت: موضوع بین‌المل شدن این جشنواره نیز مطرح شده اما محقق شدن این اتفاق هنری به صورت بین‌‌الملل نیازمند بازتاب‌های مطلوب از نخستین جشنواره هنری دیدار است.
 
حاج ابراهیم تاکید بر تاثیر بین‌الملل این جشنواره بیان کرد: با توجه به اینکه موضوع جشنواره حج است می‌توانیم در سطح بین‌الملل بازتاب گسترده‌ای را نیز شاهد باشیم.
 
وی افزود: مبدل شدن این جشنواره به جشنواره‌ای بین‌الملل به نتایج اولین دوره جشنواره فرهنگی هنری دیدار است.
 
حاج ابراهیم درباره ارائه آثار برای شرکت در نخستین جشنواره فرهنگی هنری دیدار تصریح کرد: مهلت ارائه آثار به دبیرخانه این جشنواره تا پایان دی ماه خواهد بود.
 
وی خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره فرهنگی هنری دیدار در اسفند ماه برگزار می‌شود البته مکان قطعی این رویداد هنری اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ اس

برچسب ها: حج ، هنر ، جشنواره ، دیدار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.