سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امپراطوری رو به زوال آمریکا ؛ ميراث ریاست جمهوری اوباما

روزنامه "كوريرتايمز پنسيلوانيا" در مقاله اي نوشت باراك اوباما با طرح خدمات درماني اش بزرگترين شكست تاريخ امريكا را رقم زده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ روزنامه "كورير تايمز باكس كانتي" ايالت پنسيلوانيا با انتشار مقاله اي به قلم "فرد هاس" طرح خدمات درماني اوباما را به شدت مورد انتقاد قرار داد و آن را عامل شكست اقتصادي و از دست رفتن فرصت هاي شغلي درآمدزا دانست.

فرد هاس مي نويسد:رئيس جمهور اوباما و دموکرات  هاي  کنگره طرح خدمات درماني اوباما يا "Obamacare" را با استفاده از معاملات پشت پرده و پرداخت های سیاسی بودجه و دستکاری برخي مسائل، پشت درهای بسته به تصویب رساند. حتي یک جمهوری خواه هم در ساختار این قانون گنجانده نشد .

این قانون هر دو مجلس کنگره بدون رای حتي يك جمهوری خواه به تصويب رسيد  . این  قانون نتیجه مستقیم آراي حزبی دموکرات ها بود. دموکرات هايي كه اين قانون را تصويب كردند ، در مورد محتویات آن چيزي نمي دانستند يا چيز كمي می دانستند. اكنون با اشتباهات فراوان در اين قانون وبا مسائلي كه تقريبا هر هفته بروز مي كند ،  دموکرات هاي کنگره و  اوباما می خواهند  همان جمهوری خواهان به جاي  لغو این قانون برای حل مشکلات آن کمک كنند .

علاوه بر این ، روشن است که اگر Obamacare به نحوی در نهایت اجرا شود ، تنها مستلزم يك پرداخت كننده واحد است. این "تنها " راهي است كه اين قانون می تواند آن را يك شبه طي كند. نتیجه این خواهد بود که دولت کنترل کامل ارائه خدمات درماني را  كه  در حال حاضر  بیش از یک ششم کل اقتصاد مارا تشكيل مي دهد، در دست  خواهد گرفت. در اين صورت امريكايي ها حق انتخاب  خدمات درماني(مختلف) را نخواهند داشت.

سیاست کلی اقتصادی  اوباما شکست خورده است . افسانه مبهم اشتغالزايي كه توسط دولت او در بوق و كرنا شده  هشدارآميز است. بر طبق گزارش ها، در سال جاری ( 2013) از هر چهار شغل ايجاد شده در بخش خصوصی، سه فرصت شغلي به صورت پاره وقت و با حقوق کم است. حتی اتحادیه های کارگری طرح Obamacare  را به شدت مورد انتقاد قرار دادند زيرا اين قانون سنت امريكايي 40ساعت كار در هفته را كنار زده است.

شرکت های آمریکایی برای پرهيز ازجريمه هاي شدید Obamacare مجبورند استخدام  تمام وقت را به کمتر از 30 ساعت در هفته کاهش دهند. نتیجه :دستمزد مشاغل و در نتيجه درآمد مردم كاهش يافته است و در كنارآن  ميزان بيكاري دائمي بالا رفته است.   علاوه بر این، ادامه گسترش خفقان آور قوانین و مقررات کسب و کار این دولت فضاي اقتصادی در حال حاضر منفی  را ،پيچيده تر مي كند.

ذكر اين نكته مهم است كه نهادهای کسب و کار براي پول درآوردن شکل گرفته و کار مي كنند. وقتی آنها موفق باشند،  طبعا همانطور كه رشد می کنند شغل ايجاد مي كنند. استراتژی اوباما برای رشد از طریق فلسفه محدود ، متمایل به سوسیالیستی نتيجه عكس داده است .
رئيس جمهور و متحدان حزبی اش در کنگره  در تحقق شکست کامل اقتصادی داخلی و بین المللی آمریکا  موفق بوده اند. اکثر روزنامه های مهم ایالات متحده آمریکا و تلویزیون های خبری، در تایید هاي اختصاص داده شده خود به اوباما ، از این امرحمایت کرده اند . هرچه ما از لحاظ اقتصادی ضعیف وبه لحاظ اجتماعی تجزيه شده مي شويم ، دشمنان ما در سراسر جهان   در برنامه های خود را برای نابودی ما مطمئنتر و مصمم تر مي شوند.

بی کفایتی نمايان رئيس جمهور ، دستکاری هميشگي   حقایق توسط او ، بي اخلاقی برای كسب منافع سیاسی و استفاده او از قدرت در مقابل دشمنان ، بدون در نظر گرفتن عواقب آن براي کشور ، نشان دهنده فقدان لياقت شخصي براي رهبري است . این امر به تضعیف روحیه کسانی که به او رای دادند منجر مي شود.

در ادامه این مقاله آمده است :‌ فلسفه مترقی چپ که اوباما ، به اتفاق دموکرات هاي مجلس سنا ، برکشور ما  تحميل مي كنند خطراتي براي كشور ما دارد. حزب لیبرال دموکرات هری ترومن و جان اف كندي از بين رفته است و دیگر وجود ندارد. در عوض،  اين حزب توسط  ،رادیکال های مترقی چپ کنترل می شود. این فاجعه سیاسی آمریکا ، با دستور کار داخلی و خارجی است که به شدت به یک جامعه سوسیالیستی تكيه كرده و جایگزین   حضور لیبرال لازم و مورد نياز در دولت شده است .

اين فلسفه براي اوباما وپيروانش جواب مي دهد ولي به هيچ وجه براي مردم جواب نمي دهد. این رئيس جمهور-اوباما- در حال سازماندهی بزرگترین شکست آمریکا در تاریخ است. پایان رویای آمریکایی. 


انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.