سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرمای بی سابقه در ایستگاه فضایی بین المللی+ عکس

خرابی اجزاء و قطعات به صورت غیر مترقبه گاهی اوقات می‌تواند پروژه‌های فضایی فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی را تحت تاثیر قرار دهد و ضرر‌های مالی سنگینی به جای بگذارد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، کارشناسان ناسا خبر دادند که به علت خرابی سیستم خنک کننده‌ی ایستگاه فضایی بین المللی دمای هوا در ایستگاه دچار نوسان شده است.

گفتنی است، در حال حاضر فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی حضور دارند و در حال حاضر برای ایمنی به بخش‌هی دیگر ایستگاه فضایی بین المللی رفته‌اند.


بررسی‌ها نشان می‌دهد، دانشمندان و کارشناسان حوزه‌ی فضایی هنوز به درستی نمی‌دانند که علت این مشکل به لحاظ سخت افزاری است و یا علت نرم افزاری دارد. به همین دلیل اقدامات احتیاطی برای سلامت فضانوردان حاضر در ایستگاه را به حداکثر رسانده‌اند.

دانشمندان سازنده ایستگاه فضایی با احتمال رخ دادن این نوع خرابی‌ها دو سیستم یکی اصلی و یکی یدکی برای مواجه با خطر ساخته‌‌اند و در حال حاضر سیستم دوم مشغول به کار است.

این مشکل پروژه‌ی راهپیمایی فضایی فضانوردان را به تعویق انداخته و کارشناسان با جدیت در حال تجزیه تحلیل و کنترل تمامی قسمت‌های درگیر در بروز این مشکل می‌باشند.


انتهای پیام/

برچسب ها: فضا ، گرما ، فناوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.