سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در حاشیه اجلاس دی 8 صورت گرفت؛

رایزنی وزیران خارجه ایران و ترکیه درباره موضوعات مهم منطقه‌ای و جهانی

وزیران امور خارجه ایران و ترکیه در حاشیه اجلاس دی هشت در اسلام آباد، در خصوص موضوعات مهم منطقه و مسائل بین‌المللی رایزنی و تبادل نظر کردند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در نشست دی 8، بامداد امروز (پنجشنبه) به اسلام آباد عزیمت کرده است، پس از حضور در نشست افتتاحیه شورای وزیران خارجه دی 8 و سخنرانی در این نشست، با احمد داوداغلو، وزیرخارجه ترکیه دیدار و گفتگو کرد.
 
مسائل دوجانبه، موضوعات مهم منطقه و مسائل بین‌المللی از مهم‌ترین مطالب مطرح شده در دیدار وزیران امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه بود.
 
ظریف و داود اوغلو همچنین در خصوص تحولات جاری در زمینه بحران سوریه با یکدیگر رایزنی و تبادل نظر کردند.
 
گروه دی 8 به عنوان یک اتحادیه اقتصادی فرا منطقه ای، متشکل از هشت کشور مسلمان در حال توسعه با هدف تقویت همکاری‌های اقتصادی بین کشورهای مزبور در سال 1376 در استانبول ترکیه آغاز بکار کرد.
 
گفتنی است، شورای وزیران، رکن سیاسی و تصمیم گیر دی 8 است که با حضور وزیران امور خارجه هشت کشور، سالی یک بار تشکیل جلسه می دهد.
 
جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر، و نیجریه اعضای گروه دی هشت را تشکیل می دهند و پاکستان ریاست سازمان دی 8 را تا سال 2014 برعهده دارد.
 
انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.