سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

وجود 22 هزار بیمار دیالیزی در کشور

رییس بنیاد امور بیماریهای خاص کشور در مراسم افتتاح مرکز بیماریهای خاص شهرستان رفسنجان از وجود 22 هزار بیمار دیالیزی در کشور خبر داد و گفت : خوشبختانه این بیماران از وضع مناسب تری نسبت به دیگر بیماران خاص برخوردارند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ِکرمان ،در این مراسم که آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز حضور داشت، فاطمه هاشمی افزود : این ششمین مرکز بیماریهای خاص در کشور است و چندین مرکز دیگر نیز در سایر نقاط کشور در دست ساخت است .

وی با اشاره به اینکه در گذشته بیماران تالاسمی در سنین 14 سالگی جان خود را از دست می دادند گفت : خوشبختانه امروز با راه اندازی مراکز بیماریهای خاص و درمان به موقع، این بیماران می توانند حتی تا بالای 30سال عمر کنند .

رییس بنیاد امور بیماریهای خاص کشور با اعلام اینکه سالانه 90هزار بیمار سرطانی به آمار جهانی اضافه میشود خاطر نشان کرد : در جهان مدیریت در درمان بیماران سرطانی نیست و سازمان بهداشت جهانی باید با تمام منابع در درمان بیماران سرطانی را مدیریت داشته باشد .

فاطمه هاشمی گفت : همیشه پیشگیری مهم است ولی در مرحله بعد یکی دیگر از راهکارها می توان تشخیص زودرس و تأمین داروهای مناسب باشد ./س


برچسب ها: بیمار ، دیالیز ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.