سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

صادرات زالو موجب رونق صادرات کشور

مدیر گروه ماهیان زینتی و سایر آبزیان سازمان شیلات ایران با بیان اینکه صادرات زالو می‌تواند درآمد هنگفتی عاید کشور کند، گفت: زالو به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های صنعت شیلات می‌تواند موجب رونق صادرات کشور شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،محمدحسن الهی در نخستین دوره آموزشی تکثیر و پرورش زالو در تبریز با بیان اینکه صادرات زالو می‌تواند درآمد هنگفتی عاید کشور کند، اظهار داشت: زالو به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های صنعت شیلات می‌تواند موجب رونق صادرات کشور شود.

وی با تأکید براینکه کشور با صادرات زالو می‌تواند ارزآوری خوبی داشته باشد، گفت: دسترسی به دانش فنی پرورش زالو علاوه بر تامین نیاز مراکز بهداشتی درمانی و نیز تحقیقاتی، نقش مهمی در بهبود شاخص‌های سلامت به دنبال خواهد داشت.

الهی با اشاره به شرایط مساعد موجود در استان آذربایجان شرقی برای تولید زالو و پیشگامی این استان در پرورش آن افزود: تلاش برای بهبود شاخص‌های سلامت همگام با سایر جوامع پزشکی دنیا از دلایل توسعه تکثیر و پرورش زالو در کشور است.

مدیر گروه ماهیان زینتی و سایر آبزیان سازمان شیلات ایران با بیان اینکه پرورش آبزیان زینتی از بخش‌های اشتغالزا در وزارت جهاد کشاورزی به شمار می‌رود افزود: زیرا این بخش نسبت به سایر فعالیت‌ها سرمایه کم و برگشت سریع دارد.

این مسئول با بیان اینکه جهت توسعه این کسب ‌و کار نیاز است تا با ایجاد زیرساخت‌های لازم نسبت به آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص اقدام شود متذکر شد: ایجاد شهرک‌های صادرات ماهیان و آبزیان زینتی و بازاریابی در کشورهای همجوار و اروپا که متقاضی صادرات ماهی و گیاهان آبزی از کشورمان هستند نیز از الزامات توسعه این کسب‌ و کار است./س

برچسب ها: صادرات ، زالو ، رونق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.