سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام/

کتابت دیوان اشعار بابا طاهر از سوی خوشنویس آبدانانی

یک هنرمند آبدانانی دیوان اشعار بابا طاهر را با خط شکسته نستعلیق کتابت کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛  محمد عسگری  از هنرمندان خوشنویس و عضو انجمن خوشنویسان ایران  در این باره گفت: 151 دوبیتی (302 بیت) از دیوان اشعار این شاعر و عارف بزرگ فارسی را در 360 ساعت و به مدت یک ماه به خطر شکسته نستعلیق، بر روی کاغذ گلاسه و با مرکب مشکی کتابت کرده ام.
وی هدف از این اقدام فرهنگی و هنری خود را پاسداشت خط شکسته نستعلیق به عنوان یک میراث ماندگار ادب پارسی، زنده نگهداشتن نام و یاد کاتبان این هنر(شکسته نویسان) و بویژه  مرتضی قلی خان شاملو و  قاسم خان مراد خانی  و همچنین انتقال این سرمایه ملی به نسل جوان عنوان کرد.
این هنرمند خوشنویس اضافه کرد: کتابت دیوان اشعار  باباطاهر  با استفاده از خط شکسته نستعلیق برای نخستین بار در غرب کشور انجام می شود.
عسگری تاکید کرد: این اثر هنری و خوشنویسی را در صورت حمایت مسوولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نمایشگاهی در معرض دید عموم مردم قرار خواهم داد.
وی یادآور شد: فعالیت خوشنویسی را از سال 70 آغاز کرده و در این مدت به عنوان مدرس انجمن خوشنویسان شهرستان آبدانان 12 نمایشگاه خوشنویسی برگزار کرده ام.
بابا طاهر یکی از عرفا و شعرای دو بیتی سرای تاریخ پر آوازه ادب و هنر ایران اسلامی است که در اواخر سده چهارم و اوایل سده پنجم و هم عصر با طغرل بیگ سلجوقی می زیسته و دوبیتی های این شخصیت بزرگ ادبی تاکنون یکه تاز عرصه هنر، شعر، ادب و اندیشه در تاریخ افتخار انگیز ایران است./س
 
 
 
 
 
انتهای پیام/

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.