سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

بالا رفتن هزینه های ساخت، مشکل اصلی مسکن مهر دماوند است

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند گفت: بالا رفتن هزینه های ساخت و ناتوانی اعضای تعاونی ها در تامین مالی پروژه ها و سهم پرداختی خود، عمده مشکلات پروژه مسکن مهر دماوند است.

ˈذکریا صفر زادهˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: به رغم اعلام قبلی، بجز واحدهای مربوط به تعاونی های ˈمهر10ˈ و ˈمهر3ˈ هنوز هیچ یک از تعاونی ها هزینه تمام شده واحدهای خود را محاسبه نکرده اند.

وی از اهتمام و جدیت شهرداری در صدور پایان کار واحدها تقدیر کرد و افزود: در مقابل برخی دستگاه های خدمات رسان به رغم دریافت مبالغ مربوط به خدمت خود، از انجام کار سر باز می زنند.

صفر زاده گفت: هزار و 154 واحد مسکونی مهر مربوط به این نهاد در خرداد ماه 92 افتتاح شده است، اما کماکان خدمات آب، برق و گاز آنها تکمیل نشده است.

وی آماده سازی را مشکل دیگر فراروی این پروژه ها برشمرد و تصریح کرد: پیمانکاران دیگر با قیمت های سابق حاضر به کار نیستند.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند یادآور شد: در زمینه احداث مدرسه و مسجد هنوز در برخی سایت ها مشکل وجود دارد و به رغم اینکه واحدهای تجاری در مزایده واگذار شده، اما هنوز اقدامی انجام نشده است.

وی قرار گرفتن شهرستان دماوند در مکان آخر شهرستان های استان تهران در زمینه آماده سازی مسکن مهر را ضعفی بزرگ توصیف و با ابراز تاسف بیان کرد: چهار سال از آغاز بکار پروژه های مسکن مهر در شهرستان می گذرد، اما هنوز قادر به واگذاری کامل یک پروژه نشده ایم.

صفر زاده همچنین با اشاره به اقدام دولت در ضبط پروژه های مسکن مهری که کمتر از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند، خطاب به اعضا و مدیر عاملان تعاونی ها هشدار داد: هر چه سریعتر نسبت به پیشرفت پروژه ها سرعت دهند.

وی خاطرنشان کرد: آحاد مسؤولان و متولیان امر در شهرستان به همراه اعضا و مدیران تعاونی ها باید دست به دست هم بدهند تا پروژه مسکن مهر ˈمهکˈ از وضعیت کنونی آن خارج شود و پاسخگوی مردم باشیم.

کل پروژه های مسکن مهر در اختیار اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند شش هزار و 741 واحد است که 900 واحد آن خرده مالکی بوده و بقیه آن در قالب های اجاره ای پنج ساله، دو جانبه و سه جانبه است./س



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.