سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهورترین سارق انگلیسی مرد

"رونی بیگز" سارقی که 50 سال پیش با سرقت حدود دو و نیم میلیون پوند از یک قطار شهرت جهانی یافت، در سن 84 سالگی در کشورش انگلیس مرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربیه؛ "رونی بیگز" عضو یک باند از سارقانی بود که در سال 1963 میلادی 2.4 میلیون پوند را از قطار پست گلاسکو-لندن دزدیدند. وی دستگیر و به 30 سال زندان محکوم شد. 
اما او پس از گذشت فقط دو سال از دوران زندانش با شگفتی پلیس انگلیس از زندان فرار کرد. این فرار از زندان نیز سوژه فیلمی شده است. پلیس انگلیس در سالیانی که وی در برزیل زندگی می کرد، سعی کرد از طریق اینترپل وی را دوباره به انگلیس برگردانده و زندانی سازد. پلیس برزیل نیز در اوایل دهه هفتاد زمینه استرداد وی را به انگلیس فراهم کرد. اما بارداری همسرش باعث شد که استرداد وی منتفی گردد، چون بر اساس قوانین برزیل نباید پدر یا مادر یک فرزند برزیلی را از کشور اخراج کرد! بر اساس همین قانون وی توانست در برزیل بماند.
وی به علت شهرتی که در سرقت قطار به دست آورده بود، سوژه روزنامه ها و خبرها بود و از این طریق در برزیل امرار معاش می کرد.
بیگز اول به استرالیا و سپس به برزیل رفت. سالیان زیادی را در برزیل به یاغی گری گذراند. وی در سالهای پایانی عمر هوای وطن کرد و در سال 2001 به انگلیس برگشت.وی پس از بازگشت داوطلبانه به کشور، خود را به پلیس معرفی کرد و پلیس او را بلافاصله به زندان انداخت. وی در سال 2009 توسط جک استراو که وزیر کشور انگلیس بود مورد عفو قرار گرفت.این سرقت که راننده قطار در آن به شدت مجروح و هرگز هم درست معالجه نشد، تا کنون موضوع چند فیلم و کتاب بوده است.
برچسب ها: انگلیس ، دزد ، سارق ، سال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.