سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صنعت در هفته‌ای که گذشت؛

راه‌اندازی خط تولید 3خودرو جدید/ ذخیره 450 تنی طلای کشور/ "پیروزبخت" رییس سازمان ملی استاندارد شد

راه‌اندازي خط توليد 3 خودرو جديد در ايران‌خودرو ديزل، ذخيره 450 تني طلاي كشور و تغيير رياست سازمان ملي استاندارد از مهم‌ترين اخبار اين هفته صنعت بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مهم‌‌ترین رویدادهای صنعت از 23 تا 28 آذرماه به شرح زیر است:


بهروز برنا معاون سازمان زمين‌شناسي کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، تنوع مواد معدني در ايران حدود هشت پهنه با مواد معدني خاص خود است، اظهار داشت: 68 نوع ماده معدني داريم که از اين تعداد 15 تا 20 نوع ماده معدني داريم که بايد مراحل فرآوري خود را طي کنند.

برنا با بيان اينکه 21 استان کشور ذخيره طلا دارد، تصريح کرد: ذخاير طلاي کشور در 12 استان به صورت مطلوب است که هم‌اکنون کشور با 450 تن ذخيره قطعي، رتبه 46 دنيا را دارد.

وي اظهار داشت: البته توليد جهان بين 2600 تا 2700 تن است که با اين ميزان توليد کشور هنوز به يک درصد نرسيده است.


وزيرصنعت، معدن وتجارت گفت: لازم است در ايميدرو وشركتهاي تابعه، "كميته وصول مطالبات" تشكيل شود تا بتوانند بدهي‌هاي خود را سامان دهند.

وي با بيان اينكه گزارش خوبي از واگذاري‌هاي انجام شده در معدن در سالهاي گذشته در يافت نمي‌كنم ، افزود: انتظار دارم با پاره‌اي از اقدامات اصلاحي، در جلسات مجمع عمومي ايميدرو ديگر شاهد اين گونه  اقدامات  غير كارشناسي نباشم. 

 نعمت‌زاده هم‌چنين يادآور شد: معادن متعلق به دولت بوده و جزء اموال دولت و غير قابل تملك است  اما بخش خصوصي مي‌تواند اكتشاف، استخراج و بهره‌برداري معادن را انجام دهد. 


محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص واگذاري‌هاي انجام شده طي ساليان اخير در كشور اظهار داشت: بر اساس گزارش رييس سازمان خصوصي سازي تاكنون تنها 12 درصد واگذاري‌ها عملا به بخش خصوصي واگذار شده است و 50 درصد واگذاري‌ها براي رد ديون بوده است. 
 
وي با بيان اينكه وزارت صنعت اجازه واگذاري ندارد افزود: ما تنها ليستي را به شوراي عالي واگذاري به رياست وزير اقتصاد و دارايي ارائه مي‌دهيم. 
 
وي ادامه داد: اما از آنجايي كه نحوه واگذاري‌هاي انجام شده غلط بوده وزارت صنعت نامه‌نگاري را با وزارت اقتصاد جهت دقت و اصلاح واگذاري‌ها كرده است. 
  


مهدی یونسیان مدیرعامل ایران خودرو دیزل اظهار داشت: قرار است خودروي وانت پيکاپ  با قيمت 89 ميليون و 380 هزار تومان، کشنده A7 با 230 ميليون تومان و کاميون آريا بين 195 تا 230 ميليون تومان به بازار عرضه شود. 
 
وي در خصوص ظرفيت تولید اين خودروها تصريح کرد: کاميون آريا با 70 درصد ساخت داخل ظرفيت تولید 30 دستگاه در روز را دارد که اين ظرفيت در سال آينده به هزار دستگاه در سال خواهد رسيد. 
 
وي به کشنده A7 اشاره کرد و افزود: ظرفيت توليد اين خودور 30 دستگاه در روز است که قرار است در سال آينده به هزار دستگاه در سال ارتقا يابد، همچنين براي پيش فروش اين خودرو اقداماتي انجام شده که ظرف روزهاي آينده آغاز مي‌شود.


 حسن عموزاده مديرعامل شركت بن‌رو (سايپا ساوه) با بیان اینکه وانت سایپا 151 وانتی کوچک با کاربری درون شهری است اظهار داشت: ظرفیت حمل بار این خودرو 450 کیلوگرم و مصرف سوخت آن کمتر از شش لیتر است. 
 
وي ادامه داد: ظرفیت تولید این خودرو روزانه 80 دستگاه است که به زودی به صد دستگاه افزایش خواهد یافت و کاربری آن نیز در دو حالت اتاق بار و کارگوون تعریف شده است. 
 
مدیر عامل شرکت بن ‌رو تصریح کرد: قیمت وانت سایپا 151 با استاندارد آلایندگی یورو 4 حدود 10 درصد کمتر از پراید سواری سایپا X100 است. 


محمدرضا نجفی منش عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه مشكل‌ساز اصلي ما كشور امريكاست، افزود: با وجود اينكه اين كشور در حوزه خودرو با ما ارتباط مستقيمي ندارد اما بيشترين فشارها را بر ما وارد كرده است. 
 
وی تصريح كرد: مصرف كنندگان محصولات شركت‌هاي پژو و رنو در بازار امريكا 10 برابر بازار ايران است بنابراين به طور طبيعي اين شركت‌ها به سمت آن بازار كشيده مي‌شوند. 
 
وي با تاكيد بر اينكه از فرصت پيش‌آمده بايد كمال استفاده را برد، اظهار داشت: لازم است با پيش فرض "بازگشت مشكلات پيشين بين‌المللي" از اين فرصت كمال بهره‌مندي را ببريم و عمق ساخت داخل را گسترده كنيم. 


محمدباقر نوبخت چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت به انتخاب جایگزین نظام الدین برزگری در سمت ریاست سازمان ملی استاندارد اشاره کرد و اظهار داشت: بنا به پیشنهاد معاون اجرایی رییس جمهور مهندس "نیره پیروزبخت" به عنوان رییس سازمان ملی استاندارد انتخاب شد.

وی افزود: در آینده ای نزدیک خانم پیروزمند فعالیت خود را در سمت جدید آغاز خواهد کرد.

گفتنی است؛ پیروزبخت مدیرکل ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد بود.

برچسب ها: صنعت ، معدن ، خودرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.