سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پژوهشی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران؛

طراحی مدل کسب و کار، مهمترین دستاورد پژوهشی این دانشکده

کسب و کار ها توسط اساتید در قالب شرکت های دانش بنیان انجام می شود یا توسط کارآفرینان راه اندازی می شود که وظیفه اداره راه اندازی فرآیند کسب و کار دانشجویی که زیرنظر معاونت پژوهشی دانشکده کار می کند، فرآیند تولید گام به گام از ایده تا رسیدن به محصول است.

دکتر سیدرضاحجازی، معاون پژوهشی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران،گفت: مهمترین  دستاورد پژوهشی این دانشکده شناسایی فرصت ها در حوزه کارآفرینی، طراحی مدل کسب و کار  بانک ها و شرکت ها و تدوین سند توسعه شرکت های دانش بنیان است.

وی افزود: اعضای هیئت علمی این دانشکده تاکنون موفق شدند تا 20 پروژه  ارتباط با  صنعت را به نتیجه برسانند، همچنین کسب و پروژه هايي که توسط دانشجویان این دانشکده راه اندازی شود، به عنوان پایان نامه برای آنها در نظر گرفته می شود.

معاون پژوهشی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران ادامه داد: کسب و کار ها توسط اساتید در قالب شرکت های دانش بنیان انجام می شود یا توسط کارآفرینان راه اندازی می شود که وظیفه اداره راه اندازی فرآیند کسب و کار دانشجویی که زیرنظر معاونت پژوهشی دانشکده کار می کند، فرآیند تولید گام به گام از ایده تا  رسیدن به محصول است.

حجازی ادامه داد: عقد تفاهم نامه با بانک ها و نهادهاي دولتی و خصوصی و چاپ دستاوردهای دانشجویان در مجلات بین المللی و داخلی طبق نقشه راهی که ترسیم شده است از مهمترین وظایف این معاونت است، همچنین در حال حاضر مجله علمی پژوهشی، توسعه کارآفرینی  ومجله بین المللی JGER  نشریه های این دانشکده به زبان های فارسی و انگلیسی است و قرار است نشریه کارآفرینی فناورانه، کسب و کار جدید و کارآفرینی سازمانی به جمع نشریات این دانشکده
اضافه شود.

معاون پژوهشی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران اظهار داشت: وظیفه اداره ارتباط دولت و صنعت که زیر نظر دانشکده کارآفرینی راه اندازی شده، نیازسنجی پژوهش و شناسایی روش های تامین مالی است.

وی تصریح کرد: دانشگاه ها باید به سمت دانشگاه های کارآفرین حرکت کنند، همچنین کارآفرینی و تجاری سازی باید در دانشگاه های کشور جدی گرفته شود که مهمترین خواسته از وزیر علوم،توجه به دانشگاه ها برای تولید ثروت از طریق دستاوردهای پژوهشی  است./م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.