سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشت آرامش به مناطق "قاره ، دیرعطیه و النبک"سوریه

عملیات ارتش سوریه در شهر عدرا در حومه دمشق ادامه دارد؛ این درحالی است که همزمان ساکنان شهرهای قاره ، دیرعطیه و النبک بعد از پاکسازی کامل این مناطق از گروههای مسلح، زندگی عادی خود را از سر گرفته اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ نیروهای ارتش سوریه تاکتیکی رزمی را در منطقه عدرا بکار بردند، که آنها را قادر ساخت به دو محور به طور موفق نفوذ کنند. این درحالی است که برخی خبرها از کنترل ارتش سوریه بر بخش شرقی این منطقه و تامین امنیت شماری از خانواده های گرفتار حکایت دارد.

همزمان با محاصره کامل شهر عدرا، درگیری ها همچنان در برخی مناطق این شهر ادامه دارد و تاکنون تعدادی از افراد مسلح گروه تروریستی جیش الاسلام به هلاکت رسیده اند.

"علی مقصود" کارشناس نظامی سوری به شبکه العالم گفت: شما زیادی از گروههای مسلح از طرف شرقی وارد شدند زیرا آنها از غرب گورستان فرانسوی ها می آمدند که در طرف غربی منطقه الضمیر قرار دارد و مسیر حمله اصلی نیروهای ارتش سوریه از این طرف بودد و توانستند اکثر افراد مسلح را از بین ببرند.

موسسه اطلاع رسانی الفرقان وابسته به گروه تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) تصاویری را منتشر کرد که در آن عناصر این گروه سر شماری از افراد را بریده بودند. بخش مسکونی شهر صنعتی عدرا فقط شاهد حضور کارگران و خانواده هایی است که از مناطق درگیری شدید آواره شده و به این شهر پناه برده اند.

کارشناس نظامی سوری گفت: کارگران، معلمان، پزشکان و مهندسان در شهر عدرا حضور دارند و حتی در آن مردمی حضور دارند که از شهرک های شاهد ناآرمی به این شهر مهاجرت کرده اند. اخبار رسیده از منطقه القلمون از بازگشت تدریجی زندگی به حالت عادی در شهرک های قاره و دیرعطیه و النبک همراه با بازگشت اهالی آنها حکایت دارد. همزمان ارتش سوریه خود را برای نبرد یبرود یکی از مهمترین پناهگاههای افراد مسلح در منطقه القلمون آماده می کند. ارتش همچنین کنترل اکثر کشتزارهای ریما را که افراد مسلح بعد از تحمل تلفات به آنجا فرار کردند، بدست می گیرد.

انتهای پیام / 
برچسب ها: بازگشت ، آرامش ، سوریه ، النبک ، قاره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.