سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موقوفات تصرف شده بازپس گرفته شدند

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به پشتوانه عظيم وقف در توسعه معارف ديني و گسترش حوزه‌هاي علميه خواستار موقوفات حوزوي شد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،‌ آيت‌الله محمد يزدي،  بااشاره به اين مطلب افزود: يكي از نكات مهم رابطه ميان سازمان اوقاف با حوزه‌هاي علميه و روحانيت است،‌ موقوفات حوزوي زيادي وجوددارند كه لازم است نسبت به احياي آنها اقداماتي صورت گيرد.

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم ادامه داد:‌ پس از پيروزي انقلاب اسلامي، برخي موقوفاتي كه تصرف شده بودند به وقفيت بازگشت و براساس نيت واقفان عمل شد.

ايزدي با بيان اينكه به اقدامات و خدمات سازمان اوقاف آگاهي دارم،‌تصريح كرد: احيانا اگر متوالي غيرصالحي است بايد نسبت برابر تغيير وي اقدام لازم را انجام داد.

علي محمدي رئيس سازمان اوقاف و امورخيريه و نماينده ولي فقيه در ادامه اظهار داشت:  ما به كاستي‌ها و نقاط ضعف اگاه هستيم و براي رفع آنها تلاش مي‌كنيم ولي در حال‌ حاضر مي‌توانيم بگوييم سازمان اوقاف اثربخشي و پويايي خوبي در سطح كشور دارد.

محمدي اضافه كرد: خدا را شاكريم كه شاگراان حوزه‌هاي علميه در خدمت وقف،‌ اهل بيت (ع)‌ و بقاع متبركه هستند و از طريق سازمان اوقاف در اين عرصه‌ها فعاليت مي‌كنند.

وي خاطرنشان كرد: در مورد امام زادگان علاوه بر اقدامات عمراني به برپايي ضميه‌هاي معرفت و جلسات گوناگون مذهبي و قرآني اهتمام داشته‌ايم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اوقاف ، حوزه ، علمیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.