سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

سیاست جمهوری اسلامی ایران توسعه مراکز دانش بنیان است

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران توسعه مراکز دانش بنیان است و با توجه به پیشرفت و ظرفیت های بسیاری در علوم فضایی، باید از این ظرفیت ها و دانشمندان این عرصه استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، آیت الله هاشمی رفسنجانی امروز در جمع استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان با تاکید بر اینکه ابتکارات،‌ اختراعات و اکتشافات دانشجویان نباید در بایگانی‌ها بماند، ‌تصریح کرد: این دستاوردها را باید به دانش تجاری تبدیل کنیم که بیش از هر صنعت دیگری می تواند،‌ مفید و موثر باشد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با تبیین جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه را ظرفیت بزرگی در دنیا خواند و خاطرنشان کرد: با ظرفیت علمی ایران می‌توانیم نهضت علمی اسلامی بر مبنای مکتب ولایت در دنیا ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کس مالک دانشگاه آزاد اسلامی نیست، تصریح کرد: این دانشگاه متعلق به ملت و دانشجویان است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: اگر امام خمینی (ره) از دانشگاه آزاد اسلامی حمایت نمی‌کردند،‌ محال بود، چنین دانشگاهی ایجاد شود.

آیت الله هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به اینکه امام راحل(ره) یک میلیون تومان برای راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی به ما کمک کردند ، افزود: این مبلغ به اندازه یک میلیارد تومان ارزش داشت و در واقع امام خمینی (ره) بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی یکی از دردهای ما این بود که درصد کمی از جوانان می‌توانستند، وارد دانشگاه شوند،‌ افزود: با تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی شمار زیادی ازجوانان توانستند در عرصه علمی و فناوری وارد شوند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: یک میلیون و 700 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند و این دانشگاه حدود 5 میلیون نفر دانش‌آموخته دارد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: بیش از 20 میلیون مترمربع فضای آموزشی وبیش از 400 واحد آموزشی افتخار بزرگی برای دانشگاه آزاد اسلامی است.

آیت الله هاشمی‌رفسنجانی از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نخستین دانشگاه حضوری در دنیا یاد و تصریح کرد:‌ پنجره‌هایی به خارج باز کردیم، اما زمانی که ارتباطات ما با خارج از کشور نامطلوب شد، نتوانستیم این ارتباطات را توسعه دهیم.

وی گفت: حالا که ارتباط ما با خارج از کشور بهتر شده است،‌ تصمیم گرفته‌ایم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی در دیگر کشورها را توسعه دهیم و از سراسر دنیا دانشجو بپذیریم و با دانشگاه‌های مختلف در تولید دانش شریک شویم.

وی با اشاره به اینکه دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی با روحیه خوبی وارد این عرصه شده است، افزود: پژوهش کار اصلی ما و آموزش مقدمه پژوهش‌های بزرگ است و دنیا با پژوهش بالا می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه توسعه مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی مدنظر قرار داد، اعلام کرد: جذب 10 هزار استاد با تحصیلات دکتری در برنامه پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامی پیش‌بینی شده است.

وی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی 3 هزار و 700 میلیارد تومان طی دو سال گذشته بدهکار شده است و امسال هم بیش از 150 واحد دانشگاهی ضررده بوده‌اند که تاکنون 80 میلیارد تومان از مرکز برای رفع این بدهی‌ها کمک کرده‌ایم.

آیت الله هاشمی‌رفسنجانی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در دانشگاه آزاد اسلامی این است که بسیاری از طرح‌ها در این دانشگاه تعطیل شد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام توسعه پارک‌های علمی ، زمین و نیرو را از برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد.

آیت الله هاشمی‌رفسنجانی در ادامه تصریح کرد: دانشمندان ما در ناسا و کشور آمریکا کارهای بزرگی می‌کنند که ما می‌توانیم در کشور خودمان از آنها استفاده کنیم./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.