سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

زیان ده بودن 95 درصد فرودگاههای کشور

مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور با اشاره به وجود بیش از 90 فرودگاه در کشور گفت: تنها چهار فرودگاه در کشور جنبه اقتصادی دارند و دارای سوددهی هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، محمود رسولی نژاد در حاشیه افتتاح تالار نمایش فرودگاه نوشهر گفت: وجود فرودگاه در هر استان به منزله محور و دروازه توسعه آن استان محسوب می شود.

رسولی نژاد با اشاره به سهم حمل و نقل هوایی کشور عنوان داشت: شاید سهم 4 درصدی حمل و نقل هوایی از حمل و نقل کشور درصد بالایی نباشد اما این درصد به تمام 96 درصد حمل و نقل تاثیر مستقیم دارد.

وی با بیان هزینه های احداثی یک فرودگاه خاطرنشان کرد: برای احداث هر کیلومتر باند فرودگاهی بیش از 6.5 میلیارد تومان هزینه می شود .

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با بیان آنکه تنها 4 فرودگاه در کشور جنبه اقتصادی و سوددهی دارند اظهار داشت: بقیه فرودگاه های کشور جنبه اقتصادی نداشته و هزینه ده هستند.

رسولی نژاد همچنین با بیان اینکه پارسال حدود هشت‌ و‌ نیم میلیون مسافر با پرواز خارجی و 33 میلیون مسافر با پرواز داخلی در کشور جابه‌جا شده است افزود: در این مدت حدود 25 میلیون سفر هوایی صورت گرفته است که بر این اساس 41 میلیون نفر مسافر جابه‌جا شده‌اند./س

انتهای پیام ///

برچسب ها: فرودگاه ، اقتصادی ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.