سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

وحدت حوزه و دانشگاه پیشرفت کشور را به دنبال خواهد داشت

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان اظهار داشت: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه ایجاد یک جامعه الگوی اسلامی قوی و نیرومند است که پیشرفت کشور را به دنبال خواهد داشت

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، آیت ‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد، در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه اصفهان تصریح کرد: افرادی نظیر شیخ‌بهائی، زکریای رازی و ابوریحان بیرونی هم طلبه بودند و هم علوم پزشکی، طبیعی و ریاضی را فرا می‌گرفتند، حال که با گسترش علوم این امر میسر نیست، و به همین جهت وحدت حوزه و دانشگاه بسیار ضروری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: وحدت دانشگاه و حوزه از نظر امام خمینی(ره) نیز اهمیت بسیاری داشت و امام خمینی(ره) این دو را در کنار یکدیگر و دو شعبه از یک موسسه می‌دانستند لذا باید هدفشان ایجاد یک جامعه الگوی اسلامی قوی، نیرومند، دانشمند، عالم و مبتکر باشد.

وی تحصیل علم ،چه در زمینه دینی و چه در زمینه های دیگر را یک واجب کفایی دانست و گفت: واجب کفایی یعنی حصول علم بر همگان واجب است مگر زمانی که عده ای از مسلمانان آن را عهده دار شوند بنابراین از این جهت حوزویان و دانشگاهیان بر گردن همه مردم حق دارند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: فقط کسب علوم دینی تقدس ندارد بلکه پیشرفت در کلیه علوم مقدس و ارزشمند است چرا که مانع از سلطه کفار بر مسلمانان می شود.

وی حرکت حوزه و دانشگاه با اهداف مشترک را راهی برای جلوگیری از نفوذ دشمنان دانست و گفت: اصرار امام خمینی (ره) بر اتحاد حوزه و دانشگاه به دلیل اصرار دشمن در ایجاد اختلاف و جدایی بود چرا که حوزه و دانشگاه دو قشر متفکر و راهنمای جامعه هستند و مردم خط مشی خود را از آنها می گیرند لذا اختلاف بین آنها اختلاف بین مردم را به دنبال خواهد داشت.

آیت الله طباطبایی برگزاری جلسات متعدد با اساتید حوزه و دانشگاه در طول سال را یکی از روش های ایجاد وحدت بیشتر میان این دو قشر دانست و گفت: باید در این جلسات سوالات و مشکلات هر دو حوزه مطرح و برای مرتفع شدن آنها دست به دست یکدیگر دهند/س.

برچسب ها: اصفهان ، وحدت ، حوزه ، دانشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.