سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

کنترل رکود با تزریق نقدینگی به صنعت

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اعلام کرد: تزریق نقدینگی به بخش تولید نه تنها تورم زا نیست، بلکه می تواند رکود را هم کنترل کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، محمودرضا اقارب پرست با اشاره به انقباضی بودن بودجه 93، گفت: طبق گفته مقامات مسوول، آنها از میان مهار تورم و رفع رکود، مهار تورم را انتخاب کرده اند که اگر کنترل نقدینگی به صورت سوق منابع پولی به بخش مولد باشد، رکود را هم کنترل می کند.

وی افزود: پولی که به صنعت و تولید تزریق شود، تورم زا نیست، بلکه در نظر گرفتن بودجه برای تقویت بخش تولید میزان کسب و کار و اشتغال را بالا می برد.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با تقدیر از قانونمداری دولت در تقدیم به موقع بودجه، این اقدام را عاملی دانست که می تواند باعث نهادینه شدن قانونمداری در دیگر بخش های جامعه شود.

وی عنوان کرد: تسریع مجلس در تصویب بودجه، باعث می شود دولت با تصمیم گیری برای بخشنامه ها و برنامه های اجرایی سال آینده خود، فعالیت های اقتصادی را سرعت ببخشد.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان یادآور شد: متاسفانه در سال گذشته، در پرداخت منابع صندوق توسعه ملی با بخش صنعت همکاری خوبی انجام نشد که امیدواریم امسال بانک ها اولویت را به بخش صنعت و تولید بدهند.

اقارب پرست با بیان اینکه بازدهی صنعتی تفاوت زیادی با تورم دارد، اظهار کرد: با توجه به این نکته، بهتر است بهره وام های بانکی هر بخش، متناسب با سودآوری آن باشد./س

برچسب ها: اصفهان ، کنترل ، رکود
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.