سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

رسیدن به کمال در گرو تلاش همراه با امیدواری است

مرجع تقلید شیعیان گفت: کسانی که امید آن دارند به درجات بالای علمی و معنوی دست یابند برای این هدف تلاش می‌کنند و در همین راستا کوشش شبانه‌روزی آنها را بیشتر خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم،  آیت‌الله جعفر سبحانی امروز در انتهای درس خارج اصول خود در مسجد اعظم با بیان اینکه امیدواری به فضل الهی جزو ضروریات زندگی انسان‌هاست اظهار داشت: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) نیز به همین موضوع اشاره شده است.


وی افزود: رجا و امیدواری سبب می‌شود انسان‌ها به تکاپو بیفتند و در زندگی خویش تلاش کنند وگرنه اگر این امیدواری وجود نداشت شیر دادن مادران به فرزندانشان هم منتفی می‌شد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه آرزوی رسیدن به کمال و بهره‌مندی از کمک‌های الهی با آرزوی برخاسته از هوی و هوس تفاوت‌های چشمگیری دارد خاطرنشان کرد: در همه مراحل زندگی باید به خدا و کمک‌های او ایمان داشت و امیدوار بود.

وی ادامه داد: اگر طلاب و دانشجویان می‌خواهند در زندگی علمی و عملی خود موفق باشند و به کمال دست یابند باید علاوه بر اینکه تلاش و کوشش خود را بیشتر می‌کنند به فضل الهی و موفقیت در این مسیر هم امیدوار باشند.

آیت‌الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت جهد و تلاش کافی در راستای رسیدن به اهداف مدنظر تاکید کرد و عنوان داشت: نمی‌توان انتظار داشت که چند کتاب بخوانیم و به درجات بالای اجتهاد و کمال دست یابیم.

استاد خارج اصول حوزه علمیه قم اضافه کرد: کسانی که امید آن دارند به درجات بالای علمی و معنوی دست یابند برای این هدف تلاش می‌کنند و در همین راستا کوشش شبانه‌روزیشان را بیشتر خواهند کرد./س
برچسب ها: قم ، کمال ، امید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.