سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ براي نگهداري عسل در حجم زياد:

از ظروف استيل و گالوانيزه استفاده شود

کارشناس مسئول آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور گفت: براي نگهداري عسل در حجم زياد ظروف استيل و گالوانيزه و براي مصارف خانگي ظروف شيشه‌اي، لعابي و سفالي توصيه مي‌شوند.




بهاره بیارجمندی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود: PH عسل برابر چهار و به‌شدت اسيدي است،‌ بنا بر اين بايد از نگهداري آن در ظروف فلزي خودداري كرد.

وی بیان داشت: چون بعد از مدتي فلز را خورده، فاسد شده و ذرات فلز كه به همراه عسل وارد بدن مي‌شود، براي انسان مضر است.

کارشناس مسئول آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشکده اظهار داشت: ظرف عسل را نبايد درباز در اتاق يا يخچال نگه داشت ‌زيرا عسل، ‌آب موجود در هوا را به شدت به خود جذب كرده و پس از مدتي، رقيق و آبكي مي‌شود.

بیارجمندی ادامه داد: عسل، بوهاي خارجي را خيلي زود به خود جذب مي‌كند بنابراين نبايد آن را نزديك مواد غذایی معطر مانند ادویه‌ها، ماهي‌هاي دودي و … نگه داشت.

وی با بیان اینکه در نزد عامه عسل متبلور شده و شكرك‌زده عسل تقلبي شناخته مي‌‌شود كه اين باور صحيح نيست، گفت: فروشندگان عسل براي از بين بردن شكرك و جلوگيري از متبلور شدن آن عسل را به مدت نيم ساعت در درجه حرارت حدود 65 درجه سانتي‌گراد نگه داشته و سپس آن را سرد كرده و بسته‌بندي مي‌كنند تا عسل آن‌ها شكرك نزند.

کارشناس مسئول آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشکده خاطرنشان کرد: حرارت دادن عسل همه ذرات جامد موجود را به مايع تبديل مي‌كند و مانع شكرك‌زدن عسل مي‌شود.

بیارجمندی اضافه کرد: بهترين دما براي نگهداري عسل دمای 7 تا 12 درجه سانتي‌گراد است./س

برچسب ها: عسل ، نگهداری ، ظروف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.