سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

5 "ورزش" طبيعي سم زدايي بدن

به دنبال عمل هضم غذا مواد زائدي در بدن ايجاد مي‌شود كه اگر اين مواد زائد در بدن باقي بماند با گذر زمان به سم تبديل مي‌شود.

دكتر سيد مهدي مير غضنفري متخصص طب سنتي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بدن هر لحظه درگير ورودي‌هايي از جمله غذا و هوا به بدن است كه اگر اين مواد در بدن هضم شود ولي دفع درست صورت نگيرد باعث تجمع مواد زائد و سموم در بدن مي‌شود.

وي افزود: در قدم اول براي سم زدايي افراد بايد از پرخوري خودداري كنند و آداب غذا خوردن را رعايت كنند و فقط هنگام گرسنگي شروع به غذا خوردن كنند.

وي ادامه داد: اگر دفعيات مشكل دارد بايد برطرف شود و براي اين كار مي‌توان از ملين‌هايي مثل خاكشير در آب ولرم، انجير روغن زيتون و سبزيجات استفاده كرد.

وي تصريح كرد: سيستم تنفسي صحيح داشتن در سم زدايي بدن موثر است كه عطسه كردن روشي موثر است كه در طب سنتي زردچوبه و فلفل به عنوان عوامل محركي است كه فرد را به عطسه وا مي‌دارد.

دكتر غضنفري گفت: ورزش يك سم زدايي مفيد است كه مواد سمي را با عرق از بدن خارج مي‌كند.

دكتر غضنفري در پايان خاطر نشان كرد: دو ليوان شير را بجوشانيد يك قاشق سركه به آن اضافه كنيد،‌بخشي از آن به پنير تبديل شده پنيرها را جدا كرده و مايع باقي مانده را ميل كنيد كه اين روش بهترين دستور العمل براي سم زدايي است به شرطي كه فرد مشكل گوارشي نداشته باشد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: ورزش ، سم ، عطسه ، طب سنتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.