سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله واعظی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"اربعین حسینی" سراسر درس زندگی و حکومت‌داری است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عاشورا و اربعین حسینی سراسر درس زندگی و حکومتداری است، گفت: مسئولین نظام اسلامی باید با تحمل مشکلات از انجام رسالت خود دست برنداشته و هیچ‌گاه در مقابل دشمن احساس شکست نکنند.

"آیت‌الله محمدتقی واعظی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهمیت بزرگداشت اربعین حسینی در تقویم شیعیان به عنوان یک الگوی تمام‌عیار تاریخی اظهار داشت: اربعین، عاشورای دوم است و ایران اسلامی نیز همواره تمامیت ارضی و‌ آبروی خود را به مدد مکتب عاشورا و اربعین اتخاذ کرده است.
 
وی با اشاره به خطبه عقیله بنی‌هاشم (س) در مجلس یزید، افزود: حضرت زینب (س) با تمام مصائب و مشکلاتی که داشت، از بیان رسالت خود غافل نشد و تن به ذلت نداد؛ ایشان حقانیت واقعی کربلا را به گوش مردم و حاکمان وقت آن زمان رساند.
 
آیت‌الله واعظی با بیان اینکه اسرای کربلا هیچ‌گاه در مقابل دشمن اظهار شکست نکردند، بیان داشت: حضرت زینب (س) با انجام رسالتش در مقابل یزید ملعون فاتح شد و دیری نپایید که حکومت متزلزل بنی‌امیه نیز از بین رفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن توصیه‌ای به دولتمردان و مسئولان کشور خاطرنشان کرد: عاشورا و اربعین حسینی سراسر درس زندگی و حکومتداری است، لذا مسئولین با تحمل مشکلات از انجام رسالت خود دست برنداشته و هیچ‌گاه در مقابل دشمن احساس حقارت و شکست نکنند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.