سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک سوم "پژوهش‌های پزشکی" دنیا از آن "حوزه علوم اعصاب" است

یک سوم پژوهش‌های پزشکی در دنیا در حوزه علوم اعصاب است و در این حوزه ایران نسبت به سال گذشته در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد.

محمد تقی جغتایی دبیر علمی کنگره علوم اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در این کنگره ۸۵۰ مقاله ارائه می‌شود که ۳۵۰ مقاله در قالب سخنرانی، مابقی به صورت پوستر و... به محققان تحویل می‌گردد. 

ریاست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در افتتاحیه این کنگره سه روزه افزود: برنامه‌ها در این کنگره در ۶ سالن و همزمان با سخنرانی‌ها برگزار می‌شود و حدود ۳۰ پنل تخصصی با موضوعات علوم اعصاب بالینی، علوم اعصاب پایه، علوم سلول‌های بنیادین عصبی، اختلالات تکاملی و مبانی پایه آن، فلسفه و علوم اعصاب،‌ای تی و نورو ساینس و تکنولوژی‌های مورد استفاده در علوم اعصاب بیولوژی اعتیاد و علوم اعصاب‌شناختی و... مورد بحث و بررسی محققان قرار می‌گیرد. 

 ایجاد شبکه تحقیقاتی محققان علوم اعصاب
 سرپرست مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: در این کنگره که با حضور محققان انگلستان، آلمان، آمریکا و کشورهای خاورمیانه برگزار می‌شود، در صدد ایجاد شبکه تحقیقاتی محققان علوم اعصاب خواهیم بود. 

وی گفت: با ایجاد این شبکه شاهد تعامل هر چه بیشتر محققان در سطح داخلی، بحث و بررسی مسائل نتایج تحقیقات روز و همچنین حذف موازی کاری‌های خواهیم بود. 

وی خاطر نشان کرد: در بخش دانشجویی نیز دانشجویان، علوم اعصاب را به دانشجویان پزشکی و غیر پزشکی معرفی می‌کنند و با ایجاد فضا یا میزگرد با محققان حوزه علوم اعصاب‌شناختی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. 

وی در پایان از ۱۶ امتیاز بازآموزی، و برنامه آموزشی مدون برای محققان حاضر در این کنگره خبر داد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.