سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

اختصاص 10 درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی به صنعتگران

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت : در بودجه 93 پیش‌بینی شده که 10 درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی به بانک‌ها برای نوسازی صنعتی، سرمایه در گردش اختصاص یابد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، فرشاد مقیمی افزود: ارائه تخفیف‌هایی به صنعتگران در شهرک‌های صنعتی از اقدامات شهرک‌ها به منظور ترغیب سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری صنعتی است كه هم اكنون درحال بررسي است و در آينده نزديك ابلاغ مي شود.

وی با تاکید بر اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی ایران قصد توسعه کمی شهرک‌ها را ندارد، گفت: بیشتر به دنبال ارتقای سطح كيفي خدمات در شهرک‌ها هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه گذاری خراسان شمالی در بخش صنایع کوچک اضافه کرد: وجود صنایع بزرگ در استان، دسترسی به بازارهای آسیای میانه و همچنین همجواری با استان‌های صنعتی از ویژگی‌های این استان بوده که باید مغتنم شمرده شود.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین پیش‌بینی 36 میلیارد ریال اعتبار برای شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی را برای امسال برشمرد و گفت: تاکنون 9 میلیارد ریال از این اعتبار تخصیص یافته که از مسئولان استان انتظار می‌رود درصد تخصیص‌های شهرک‌های صنعتی استان را به 95 درصد ارتقا دهند.

وی مهمترین مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی کشور را کمبود نقدینگی دانست و تصریح کرد: با تدوین لایحه بودجه سال 93 و اختصاص تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی این مشکل نیز تا حد زیادی رفع می شود.

مقیمی واگذاری مسوولیت شهرکهای صنعتی به بخش خصوصی را از برنامه های توسعه ای سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی ایران در مدیریت جدید عنوان کرد.

به گفته وی طبق سیاست های اصل 44 قانون اساسی و براساس برنامه جدید دولت یازدهم، تمام مسوولیت های غیرحاکمیتی شهرکهای صنعتی ایران به بخش خصوصی و سرمایه گذاران شهرکها تفویض می شود.

سرپرست معاونت سازمان صنایع کوچک ایران گفت: نمایندگان وزارتخانه های صنعت، معدن، تجارت و اقتصاد و دارایی و نیز استانداریها با تشکیل یک ستاد مشترک، کار تفکیک مسوولیت های حاکمیتی و غیرحاکمیتی را بر عهده می گیرند.

وی اولویت اصلی سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی ایران در دولت تدبیر و امید را رفع مشکلات نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای صنعتی کوچک به منظور افزایش میزان تولید و اشتغال عنوان کرد.

مقیمی افزود: شهرک های صنعتی مصوب نیز در صورت نیاز با تامین زیرساخت های اولیه برای فعالیت به صنعتگران واگذار می شود.

وی این زیرساخت ها را شامل آب، برق، گاز و اینترنت اعلام کرد و گفت: باید دغدغه واحدهای صنعتی در امر تامین زیرساخت ها در شهرکهای صنعتی به کمترین برسد.

وی تکمیل واحدهای صنعتی نیمه تمام در شهرکها و نواحی صنعتی ایران را از دیگر برنامه های اولویت دار سازمان صنایع کوچک ایران برشمرد.

مدیرعامل سابق شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی گفت: اکنون استان دارای 14 شهرک و ناحیه صنعتی با 154 واحد صنعتی و سرمایه گذاری یکهزار و 140 میلیارد ریالی است.

امید حیدریان نماينده صنعتگران استان هم گفت: بحث‌هایی همچون ارزش افزوده باعث جلوگیری از حرکت فعالان این بخش شده است.

وی با بیان اینکه بایستی امور مالیاتی برای کاهش مشکلات در این بخش تدابیر لازم را به عمل آورد، بر واگذاری نظارت‌ها بر کاهش تصدی‌گری بخش صنعت در استان تاکید کرد.

رئیس خانه صنعت و معدن خراسان شمالی با بیان اینکه باید تصدی‌گری و نظارت‌ها را به فعالان این بخش که از دلسوزان عرصه تولید و اقتصاد بوده واگذار کنیم، اضافه کرد: به طور حتم اگر این اتفاق بیفتد، کار دولت نیز تا اندازه‌ای سبک‌تر خواهد شد./س

برچسب ها: اعتبار ، صندوق ، توسعه ، صنعتگر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.