سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس سازمان "راهداري و حمل و نقل جاده‌اي":

ميزان بهره‌وري ناوگان "حمل و نقل" ايران 4 برابر کمتر از دنيا/نقضي در اجراي هدفمندي يارانه ها نديدم

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي با تأکيد بر افزايش بهره‌وري ناوگان حمل و نقل کشور گفت: ميزان بهره‌وري ناوگان حمل و نقل ايران 4 برابر از ناوگان حمل و نقل کشورهاي توسعه يافته کمتر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، داوود کشاورزيان رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در مراسم هفته حمل و نقل که شب گذشته در محل همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما برگزار شد گفت: ساليانه براي نگهداري از راه‌ها و جاده‌هاي کشور نيازمند اعتباري در حدود 5 هزار ميليارد تومان هستيم در حاليکه رقم‌هاي تخصيص يافته براي نگهداري راه‌ها در سال‌هاي گذشته بسيار کمتر از رقم مورد نياز بوده است.

وي افزود: براي سال 93 افزايش قابل توجهي در زمينه تخصيص اعتبار جهت نگهداري از راه ها خواهيم داشت که البته اميدواريم در فصل تصويب بودجه، مجلس با تصويب رقم پيشنهادي، در نگهداري از راه ها و جاده هاي کشور حمايت بيشتري از راهداري کنند.

وي با اشاره به اينکه در 8 سال گذشته ميزان تلفات جاده اي کاهش چشم گيري داشته اظهار داشت: پيش بيني مي کنيم امسال ميزان تلفات جاده اي چه در جاده هاي برون شهري و چه در جاده های درون شهري 19 هزار نفر باشند. 

وي با تأکيد براينکه انتظار مردم اين است که با افزايش ايمني راه ها و جاده ها هرچه زودتر و سريعتر ميزان تلفات جاده اي کاهش يابد گفت: براي کاهش تلفات جاده اي انجمن هاي صنفي فعال در حوزه حمل و نقل بايد با ارتقاي فرهنگ رانندگي و ايمني تردد، با سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي بيش از گذشته همکاري کنند. 

وي افزود: اميدواريم با ارتقاي فرهنگ رانندگي ديگر شاهد رفتارهاي پرخطر و سبقت غيرمجاز نباشيم.

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي از معاونت هاي فني خودرو در سراسر کشور نيز خواست که بيشتر نسبت به ايمني وسايل نقليه دقت و وسواس کافي داشته باشند.

 کشاورزيان با تأکيد بر نظارت و کنترل رفتارهاي پرخطر در جاده هاي درون شهري و برون شهري گفت: بايد براي بروز کردن امکانات نظارت در تمامي جاده هاي کشور از سرمايه گذاري هاي بخش خصوصي استفاده کنيم. 

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي با بيان اينکه نوسازي ناوگان حمل و نقل بعنوان محور سوم براي کاهش تلفات جاده اي در دستور کار ما قرار گرفته است اظهار داشت: در حال حاضر در زمينه ناوگان حمل بار بيش از ناوگان حمل مسافر دچار فرسودگي هستيم. 

وي ادامه داد: کارشناسان اين سازمان در حال بررسي و اجراي راهکارهايي جهت به حرکت درآوردن چرخه نوسازي ناوگان حمل و نقل به ويژه حمل بار هستند. 

وي با تأکيد بر اينکه براي نوسازي ناوگان حمل و نقل بايد توجه ويژه به مديريت مصرف سوخت و نيز کاهش آلايندگي محيط زيست داشته باشيم گفت: متأسفانه هم اکنون 5 الي 6 درصد از ناوگان قديمي حمل و نقل سهم قابل توجهي در آلودگي محيط زيست دارند.

کشاورزيان با اشاره به اينکه بيش از 380 هزار دستگاه کاميون شناسنامه دار در کشور وجود دارد اظهارداشت: ميزان تردد هر دستگاه کاميون درسال حدود 70 هزار کيلومتر است که متأسفانه اين رقم 4 برابر از تردد و بهره وري هر دستگاه کاميون در کشورهاي توسعه يافته کمتر است.

**پيگيري جدي کارت بهداشت و سلامت رانندگان جاده اي 

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، داوود کشاورزيان رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي با تأکيد بر اعطاي کارت بهداشت و سلامت رانندگان جاده اي، در جمع خبرنگاران گفت: سازمان راهداري پيگيري جدي را در خصوص کارت سلامت و بهداشت رانندگان جاده اي انجام مي دهد.

وي با اشاره به سياست هدفمندي يارانه ها گفت: من هيچ نقض و کمبودي را در اجراي فاز اول هدفمندي يارانه ها نديدم ولي در فاز دوم هدفمندي در نظر داريم که ناوگان اتوبوسراني که بسيار فرسوده است را نوسازي و بازسازي کنيم.

وي ادامه داد: در خصوص گران شدن سوخت در بخش حمل و نقل نيز در نظر داريم تا براي رفع مشکل سوخت ناوگان حمل و نقل اقدامات جدي را به کار بنديم.

کشاورزيان همچنين به راه اندازي دفتر خدمات دولت الکترونيک و نوسازي ناوگان در زمان اجراي فاز اول اشاره کرد و گفت: اين کارها بايد انجام مي شد و تا جايي که امکان بود، بخوبي انجام شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.