سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

طرح پیشگیری و مقابله با تغییر اراضی زراعی و باغی به بخش خصوصی واگذار شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: طرح حفاظت، پیشگیری و مقابله باتغیر اراضی زراعی و باغی به بخش خصوصی واگذار شد.

سید محمد موسوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: سه هزار و 300 پروه تخلف در اراضی کشاورزی دماوند تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این واگذاری برای افزایش دقت، صحت و سرعت در اجرای قانون حفظ کابری اراضی زراعی و باغها انجام گرفت.

موسوی افزود: این طرح از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تهیه شده که با بکارگیری توان بخشهای غیر دولتی در اجرای امور تصدی گری قانون مذکور باحمایت همه جانبه سازمان امور اراضی کشور به صورت آزمایشی در شهرستان دماوند اجرا می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: شهرستان دماوند با 18 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی پیشانی استان تهران در تولید محصولات باغی و زراعی است

وی ادامه داد: این حساسیت و پیچیدگی موجب شد تا ابتدا طرح آزمایشی حفاظت، پیشگیری و مقابله باتغیر اراضی زراعی و باغی در این شهرستان اجرا شود و در صورت نتیجه مطلوب در سراسر کشور اجرا شود.

موسوی افزود: مقابله با ساخت و ساز در اراضی کشاورزی بر حسب وظیفه ذاتی صورت می گیرد ولی به دلیل حساسیت حفظ این اراضی در دماوند از ظرفیت بخش خصوصی برای نظارت مستمر و تقویت توان نیروهای جهاد کشاورزی در امر برخورد با متخلفان بهره گرفتیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی تهران بابیان اینکه تا آخر هفته این طرح در سازمان امور اراضی کشور نهایی و تایید می شود، افزود: با تایید طرح واگذاری حفاظت و مقابله با تغییر اراضی کشاورزی به بخش غیر دولتی امور تصدیگری را در قالب مناقصه از میان شرکت های واجدالشرایط توانمند ترین شرکت انتخاب می شود.

وی ادامه داد: با ابقاء امور حاکمیتی در ید سازمان جهاد کشاورزی و سپردن امور اجرایی به بخش خصوصی بنابراین نظارت مستمر بر عملکرد این بخش افزایش دقت و پیشگیری آنی را به محض رویت تخلف بدنبال خواهد داشت.

موسوی افزود: با اصلاح قانون حفظ اراضی کشاورزی و باغی از سال 1385 تاکنون سه هزارو 300 پرونده تشکیل شده که از این میزان برای 1 هزارو 700 پرونده رأی صادر شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی تهران تصریح کرد: همچنین از میزان فوق حدود هزار و 200 فقره له سازمان جهاد کشاورزی بوده و 750 حکم و دستورقضایی به منظور قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز در خصوص دیوارکشی صادره شد که تخریب 700 مورد آن صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اجرای 613 قلع و قمع مربوط به سالهای 90 تاکنون است و مابقی احکام و دستورات صادره با هماهنگی دستگاه های امنیتی و خدمات رسان در دست اجرا است.
موسوی از بازسازی و احیاء ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله باساخت و سازهای غیر مجاز خبر داد و گفت: تشکیل این ستاد به منظور کاهش تخلفات و افزایش توان مدیریتی و عملیاتی بر اجرا و حفظ اراضی کشاورزی است/س.


برچسب ها: پیشگیری ، باغ ، زراعی ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.