سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار مقامات ارشد نظامي هند و پاکستان

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد مقامات ارتش اين کشور و هند هفته آينده به منظور گفتگو در مورد راه‌هايي براي کسب اطمينان از آتش‌بس در منطقه مرزي در کشمير، ديدار خواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ؛ پاکستان و هند به طور متداول طرف مقابل را به حملات مهلک و نقض آتش‌بس مصوب سال 2003 در «خط کنترل»-- خط جدا کننده دو کشور در منطقه مورد مناقشه کشمير، متهم مي‌کنند.

از زمان اعلام آتش‌بس درگيري‌ها در خط کنترل به شدت کاهش يافته، اما مناقشات اخير شک و ترديدها را به اجراي آتش‌بس و روند گفتگوهاي دو جانبه افزايش داده است. نخست‌وزيران دو کشور ماه سپتامبر در نيويورک ديدار و در مورد درخواست از مقامات ارتش براي گفتگو درباره اجراي توافقنامه آتش‌بس، توافق کردند.

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: «دبير کل عمليات نظامي پاکستان از همتاي هندي خود دعوت کرده است به منظور تقويت ساز و کار کسب اطمينان از اجراي آتش‌بس در خط کنترل، ديدار کنند. اين ديدار روز 24 ماه دسامبر برگزار خواهد شد.»

ديدار دبير کل عمليات نظامي دو کشور اولين ديدار مقامات رده بالاي نظامي در ميانه تنش‌هاي اخير محسوب مي‌شود. اين ديدار اميدها را به کاهش ناآرامي‌ها در منطقه مرزي دو کشور افزايش داده است.

انتهای پیام / 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.