سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همراه با پرواز سیمرغ امید؛/36

نیما شاهرخ شاهی: اهداء سلیقه‌ایی سیمرغ به سینما و جشنواره لطمه می‌زند

جشنواره سی‌ودوم باید بسیار منظم‌تر و بهتر از گذشته برگزار شود.

نیما شاهرخ شاهی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: امیدوارم جشنواره امسال در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار بهتر برگزار شود و نحوه برگزاری آن نیز تغییراتی داشته باشد.
 
وی ادامه داد: جشنواره امسال باید طی این سالها پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشد، این تغییرات چه از لحاظ منظم بودن و چه از لحاظ کارها و تولیدات ارائه شده به آن و چه از لحاظ محل برگزاری آن، که امیدوارم این تغییرات محسوس باشد.
 
وی تصریح کرد: متأسفانه طی ساله‌های گذشته وضعیت سینما روبه وخامت گذاشته است و تولیدات آن بسیار کم شده و حتی بسیاری از فیلم‌هایی که جزء آثار ویدئویی هستند مجوز حضور در جشنواره را دریافت کرده‌اند و جای بسیاری از آثار را که لایق حضور در جشنواره هستند را پر کنند.
 
شاهرخ شاهی گفت: طی این سال‌ها اتفاقات بسیار ناراحت کننده‌ای باعث شده که تولیدات سینمایی نصف شود و بسیاری از بازیگران و دست اندرکاران واقعی سینما خانه‌ نشین شوند.
 
این بازیگر بیان کرد: نحوه‌ی اهدا سیمرغ بسیار سلیقه‌ایی است و نمونه بارز آن هم اهدای جوایز در جشنواره سال گذشته است که از قبل مشخص بود که چه کسانی برنده سیمرغ خواهند شد.
 
وی همچنین گفت: اتفاقات بسیار ناخوشایندی در جشنواره ما رخ می‌دهد که باعث می‌شود کسانی که استحقاق گرفتن سیمرغ جشنواره را دارند و یا حداقل باید برای آن کاندید می‌شدند از آن محروم شده‌اند و این اتفاق برایشان رخ نداده است.
 
وی ادامه داد: اگر چه کسی که این جایزه به او اهدا می‌شود آینده کاری بهتری خواهد داشت اما بسیاری از بازیگران و هنرمندان روی این جایزه حساب نمی‌کنند و یا به بیان دیگر اگر این جایزه به آنها اهدا شود خوشحال می‌شوند ولی اگر این اتفاق نیافتد هم فرقی به حالشان نخواهد کرد.
 
این بازیگر گفت: شاید در کشورهای دیگر و جشنواره آنها نیز چنین اتفاقاتی رخ دهد اما این امر به وضوح در کشورمان و در جشنواره فیلم فجر دیده می‌شود.
 
وی خاطر نشان کرد: اگر هم تغییری اتفاق می‌افتد باید به نفع سینما و جشنواره ما باشد اما اینکه سیاست در جشنواره فیلم فجر تأثیری داشته یا نه باید بگویم که تأثیر آن در هنر و سینما واضح است. به نظر من در تمام دنیا همین امر جاریست اما امیدوارم که هیچگاه سیاست در هنر تأثیری نگذارد و یا تأثیرگذاری آن به حداقل برسد چرا که هنر هیچگاه سیاسی نبوده و نیست.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.