سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکرار/ بروجردی:

آمریکا با اعلام تحریم‌های اخیر به سمت سست نمودن پایه‌های توافق ژنو پیش می‌رود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران صداقت خود را در این توافق نشان داد اما آمریکا با اعلام تحریم‌های اخیر به سمت سست نمودن پایه‌های این توافق پیش می‌رود.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "علاءالدین بروجردی" ، در تشریح سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای اروپایی گفت: آمریکا در نقض توافق اخیر ژنو نشان داد که کشور غیرقابل اعتمادی است.
 
وی با اشاره به توافق هسته‌ای اخیر در ژنو، اظهار داشت: طرف‌های مذاکره هسته‌ای ایران، باید به تعهدات خود به موجب این توافق پایبند بمانند.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: جمهوری اسلامی ایران صداقت خود را در این توافق نشان داد اما آمریکا با اعلام تحریم های اخیر به سمت سست نمودن پایه‌های این توافق پیش می‌رود.
 
بروجردی با اشاره به موقعیت راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان گفت: از جمله مولفه‌های مهم قدرت در ساختار سیاسی جمهوری اسلامی ایران، مردم مقاوم این کشور ‌هستند.
 
وی به پدیده تروریسم در منطقه اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در سه دهه اخیر از قربانیان اصلی این پدیده شوم در سطح منطقه و جهان بوده است و ما بر این باوریم که باید با معضل تروریسم به عنوان یک مشکل جهان‌شمول برخورد جدی شود و در این راستا سیاست‌های دوگانه برخی قدرت‌ها قابل قبول نیست.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با انتقاد از سیاست‌های آمریکا افزود: ما مخالف حضور قدرت‌های بیگانه در منطقه هستیم و معتقدیم باید به مردم سوریه فرصت داد با حل مشکلات خود، آینده سیاسی خود را شکل دهند.
 
بروجردی با ابراز خشنودی از سفر هیاتی از پارلمان اروپا به تهران و دیدار با مسوولان ایرانی گفت: تعامل سازنده و ارتباط بر اساس منافع متقابل با دیگر کشورها سیاست عمومی ایران است و در این میان کشورهای اروپایی از جایگاه ویژه خود برخوردار هستند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.