سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنان و مردان هر کدام چند قاشق شکر در روز باید مصرف کنند

شیوع زیاد بیماری "دیابت" بین افراد در کره ی زمین نگرانی های فراوانی بین جامعه "پزشکان" به وجود آورده و سبب بازنگری‌های اساسی در زمینه محدودیت میزان مصرف قند و شکر شده است.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، "سازمان بهداشت جهانی" محدودیت‌های جدیدی برای مصرف قند و شکر در دنیا اعمال نموده و اصلاحیه ای در خصوص حد مجاز مصرف قند و شکر در دنیا معرفی کرده است.

گفتنی است: از سال 1990 "سازمان بهداشت جهانی" میزان مصرف شکر را 13 قاشق چای خوری در روز معرفی کرده بود اما درحال حاضر با بازنگری میزان مصرف شکر را در طول روز کمتر از 7قاشق چای خوری معرفی کرده است.

بررسی‌ها نشان می دهند؛ تغییر عادات غذایی و روی آوردن مدام به مصرف انواع فست فودها، غذای چرب و شیرین و انواع شیرینی‌ها و فرآورده‌های مشابه آن سبب شده است که میزان ابتلای افراد به بیماری "دیابت" چندین برابر به نسبت دهه ی 90 میلادی شود.

علاوه بر ابتلا به دیابت، افراد زیادی در دنیا در حال حاضر به انواع مشکلات و پوسیدگی‌های دهان و دندان به چاقی و اضافه وزن مبتلا شده اند.

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی در جدیدترین دسته بندی میزان مصرف مواد شیرین را برای زنان کمتر از 7 قاشق چای خوری در روز و کمتر از 8 قاشق چای خوری در روز برای مردان معرفی نموده‌اند.

کارشناسان با انجام تحقیقات فراوان و تکمیل فرم‌های پرسشنامه دریافته اند که بیشترین عامل افزایش قند خون و بروز دیابت در افراد به علت مصرف نوشابه های گازدار شیرین بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: شکر ، قاشق ، زنان ، مردان ، دهان ، پوسیدگی ، دیابت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.