سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دلداده مهربان: انجمن آليش سايت جهاني ندارد/ از مسابقات برون مرزي بي‌اطلاع هستيم

سرپرست انجمن آليش از گسترش رشته آليش در كشور در آينده نزديك خبر داد و اظهارداشت: اولين دوره ليگ آيش را برگزار مي‌كنيم.

عبدالحسين دلداده مهربان در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: انجمن آليش قصددارد اين رشته را در كشور بسط و گسترش دهيم از اين‌رو انجمن آليش در راستاي تقويت و رشد این رشته در بين جوانان و علاقمندان قرعه‌كشي مسابقات ليگ كشوري را برگزار کرده است.

سرپرست انجمن آليش ادامه داد:‌ تاكنون بيش از 17 استان جهت حضور در مسابقات ليگ كشوري اعلام آمادگي كرده‌اند. مسابقات در استان‌هاي تهران،‌ گلستان و آذربايجان شرقي برگزار مي‌شود. البته مسابقات در استان تهران در 2 مرحله برگزار مي‌شود.

مهربان افزود: مسابقات در ليگ كشوري در 2 بخش مردان و زنان براي نخستين‌بار برگزار مي‌شود. انجمن آليش جهت برگزاري مناسب مسابقات نيازمند حمايت كامل مسؤلان فدراسيون و هيأت‌هاي استاني دارد.

سرپرست آيش تصريح كرد: با توجه به اينكه مسابقات براي نخستين بار در كشور برگزار مي‌شود لذا به‌طورحتم با نواقصي همراه است البته مسؤلان انجمن تمام تلاش خود را به كار مي‌گيرند تا ضغف‌ها و كمبودهاي مسابقات را به حداقل برسانند.

وي افزود: تيم‌هاي شركت كننده در مسابقات اجازه شركت 12 نفر را دارند. در بخش مردان هر تيم در سه وزن 2 ورزشكار را براي رقابت بايد معرفي كند. البته تعداد ورزشكاران در بخش بانوان 10 نفر است و از آن‌جايي كه مسابقات در بخش بانوان در پنج وزن برگزار مي‌شود، بانوان نيز 2 آليش‌كار خانم را در هر وزن بايد معرفي كنند.

مهربان ادامه داد: انجمن آليش علاوه بر برگزاري مسابقات ليگ كشوري درصدد برگزاري مسابقات قهرماني كشوري در رده‌هاي سني نوجوانان و جوانان است. مسابقات قهرماني كشوري به مناسبت ايام دهه فجر برگزار مي‌شود.

وی تصریح کرد: مسابقات آليش در خارج از مرزهاي كشورمان برگزار مي‌شود اما از آن‌جايي كه انجمن آليش داراي سايت جهاني نيست لذا اطلاعات كافي از مسابقات برون مرزي نداريم البته انجمن آليش درحال رايزني جهت ايجاد ارتباط مناسب با فيلا در بخش مسابقات كشتي سنتي است.

گفتنی است، عبدالکریم سودی از این پس سرپرست انجمن آلیش را برعهده دارد. وی توسط دلداده مهربان انتخاب شده است.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.