سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر ایران در روسیه :

حضور ایران در "ژنو2" حیاتی و غیرقابل انکار است

سفیر کشورمان در روسیه در سخنانی از نقش ایران در کنفرانس ژنو 2 و حل بحران سوریه خبر داد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفاکس ؛‌ " مهدی سنایی "‌ که این سخنان را در کنفرانس خبری در روسیه بیان می نمود ،‌ اظهار داشت :‌ کشورهای حاضر در کنفرانس ژنو 2 به این موضوع اذعان دارند که بدون حضور ایران در این کنفرانس نمی توان به حل بحران در سوریه امیدوار بود . البته باید عنوان کنم که ایران در صورت وجود پیش شرط در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد . 

وی همچنین با اشاره به توافقنامه ایران و کشورهای 5+1 درباره برنامه هسته ای تهران تصریح کرد :‌ ما امیدواریم کشورهای 5+1 به تعهدات خود در قبال مفاد توافقنامه پایبند باشند . انتظار میرود آمریکا و کشورهای غربی تحریم های ضدایرانی را هرچه سریعتر کاهش و در نهایت لغو کنند .

وی همچنین افزود :‌ مذاکرات تهران با کشورهای غربی بطور حتم ادامه خواهد داشت . 

سنایی در  بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد :‌ منتظر تحویل سامانه های دفاع موشکی "اس 300" روسی هستیم . این موضوع در دیداری که لاوروف از تهران داشت مورد بحث و بررسی قرار گرفت . 

سفیر ایران در روسیه همچنین خاطرنشان کرد :‌ طرف روس در قبال این موضوع کاملا مسئولانه برخورد کرده و رسیدگی به آن را در اولویت خود قرار داده است . این سامانه ،‌سامانه دفاع موشکی است و هیچگونه موردی برای نقض قوانین بین المللی محسوب نمی شود . 

انتهای پیام /
برچسب ها: ایران ، سوریه ، روسیه ، ژنو ، انکار ، مسکو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.