سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش ترکیه در جنایت تکفیری ها در "عدرا" سوریه

یک مسئول اطلاع رسانی سوریه کشورهای حامی گروه های مسلح در کشورش را مسئول جنایت و کشتار اخیر در شهر عدرا در ریف دمشق دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛  "ملاذ مقداد" رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات وزارت اطلاع رسانی سوریه به شبکه خبری العالم گفت: دولت ترکیه مسئول ریخته شدن خون شهروندان سوری در عدرا است، زیرا راه را برای ورود جنگجویان و سلاح های ساخت آمریکا به سوریه بازکرده است؛ سلاح هایی که هزینه خرید آن را عربستان و قطر می پردازند.

افراد مسلح گروه موسوم به جبهه النصره وابسته به القاعده مورد حمایت مالی و نظامی مستقیم عربستان بیش از یکصد نفر را در ناحیه عدرا در شرق دمشق اعدام کردند.

مقداد گفت: آمریکا از آغاز بحران از طریق سیاست رسانه ای و پوشش دیپلماتیک و سپس کمک های نظامی و مدیریت هم پیمانانش در منطقه مثل عربستان، قطر و ترکیه این گونه نشان داد که رهبر ائتلافی است که علیه نظام سوریه می جنگد.

وی افزود: این آمریکا بود که گروه موسوم به "ارتش آزاد" را تاسیس و حمایت لجستیکی و تسلیحاتی از آن کرد و جلوی پاسخ مثبت جنگجویان به پیشنهاد بشار اسد رئیس جمهوری سوریه برای زمین گذاشتن سلاح و برخورداری از عفو و آغاز گفت وگو را گرفت و از آنها خواست که سلاح خود را زمین نگذارند.

وی گفت: در حقیقت ترکیه زیر نظر آمریکا از طریق ارسال سلاح برای افراد مسلح با همکاری قطر و عربستان طرح سرنگون کردن نظام را برای ویران کردن سوریه سرپرستی کرده و می کند. مقداد با اشاره به موضع مخالف ترک ها در سطح پارلمانی و مردمی با این سیاست گفت: هیچ صلح و امنیتی را نمی تواند بدون بازخواست این تروریست ها و حامیان آنها، در منطقه و سوریه برقرار کرد.

وی با اشاره به جنایت اخیر تروریست ها در شهر عدرا گفت: آمریکا و هم پیمانانش در منطقه مسئول طولانی شدن کشتار و قتل و ویرانی در سوریه هستند.

انتهای پیام /  
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.