سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

370 هزار میلیارد ریال ؛مجموع اعتبار عمرانی سال 93 کشور

سخنگوی دولت ؛مجموع اعتبار عمرانی سال 93 کشوررا 370 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ محمدباقر نوبخت در شورای برنامه ریزی استان همدان که در تویسرکان برگزار شد با اشاره به لایحه بودجه سال 93 گفت: این میزان اعتبار در مقایسه با اعتبار امسال 33درصد کاهش یافته است.
وی با ضروری خواندن بهره گیری حداکثری از ظرفیت های کشوری،استانی و منطقه ای برای تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه افزود: منابع عمومی دولت در سال آتی در مقایسه با منابع عمومی امسال هم کاهش یافته است.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در ادامه با تاکید بر بهبود وضع معیشت عمومی مردم تورم کنونی کشور را 37درصد اعلام کرد که در ماههای اخیر3درصدکاهش یافته است.
نوبخت با یاداوری قانون پنجم توسعه کشورگفت:بر این اساس کشور باید در هر سال از توسعه اقتصادی 8درصدی برخوردار شود که این در سال اول برنامه 3 درصد، سال دوم منفی 5و 8 دهم درصد و امسال  منفی 8دهم درصد محقق شده است.
وی رشد اقتصادی  سال چهارم برنامه پنجم توسعه را3 درصد بیان کرد.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور  از صندوق توسعه ملی، بودجه عمومی کشور  و تسهیلات فاینانس خارجی به عنوان  منابع توسعه اقتصادی متوازن در کشور نام برد و گفت: 100 هزار میلیارد ریال در صندوق توسعه ملی آماده توزیع به بخش خصوصی است.
نوبخت  با اشاره به اینکه کشور با یک چهارم ظرفیت درآمد نفتی خود مدیریت می شود پی بینی کرد با تکیه بر اقتصاد مقاومتی ،در آمد عمومی کشور افزایش یابد./س
برچسب ها: اعتبار ، عمرانی ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.