سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منظومه "ضربان ذات" (عطش‌نامه) به بوته نقد رسید

سومین نشست نقد و بررسی کتاب، با بررسی منظومه "ضربان ذات" اثر قربان ولیئی، با حضور بیژن ارژن و سید احمد نادمی از منتقدان ادبی، 25 آذر ماه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، «ضربان ذات» شامل منظومه‌ای بلند در قالب غزل، مثنوی است که با نگاهی عرفانی به واقعه عاشورا و شخصیت امام حسین (ع) سروده شده است .
 
این منظومه عاشورایی به‌ هم پیوسته سروده قربان ولیئی در 54 صفحه و در قطع جیبی منتشر شده و در برخی از بخش‌ها با تصاویری از واقعه عاشورا همراه است .
 
این شاعر پیش از این درباره رویکردش به واقعه عاشورا در این منظومه می گوید: "در ذهن من تمامی ابعاد واقعه عاشورا یعنی سوگ، حماسه و عرفان بوده است و این سه عنصر در منظومه بازتاب پیدا کرده‌اند، اما در ظاهر غلبه با وجه یا رویکرد عرفانی واقعه عاشورا است".
 
قربان ولیئی متولد سال 1346 در کرمانشاه و دارای دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تربیت مدرس است. در سال‌های گذشته، 6 مجموعه شعر از او با عنوان‌های «گفتم به لحظه نام تو را جاودانه شد » ، «گزیده شعر معاصر ایران»، «ترنم داوودی سکوت»، «با دو چشم دچار یکتایی » ، «باید نوشت نام تو را با پرنده‌ها» و «جوان شدن جاودانگی» از این شاعر به چاپ رسیده است .
 
«ضربان ذات» در 54 صفحه با شمارگان هزار و 200 نسخه و قیمت دو هزار تومان از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر و راهی بازار کتاب شد .
 
در این این نشست، بیژن ارژن و سید احمد نادمی از منتقدان ادبی به بررسی ابعاد مختلف این کتاب پرداختند و در ادامه نیز 5 تن از شاعران کشور به قرائت سوده های خود در خصوص حماسه عاشورا پرداختند.

انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.