سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیماری‌هایی که انگشت‌ پایتان آن را لو می‌دهد

یکی از عوامل زمینه ساز برای رشد قارچ‌ها، رطوبت است، در واقع زمانی که پا در رطوبت باشد، بیشتر امکان آلوده شدن با قارچ را دارد.

دکتر منصور نصیری کاشانی، متخصص پوست و دانشیار بیماری‌های پوست دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص علت زرد شدن و تغییر رنگ ناخن‌های پا گفت: زمانی که همه ناخن‌های پا زرد می‌شوند، ما به یک بیماری عمومی و سیستمیک فکر می‌کنیم، اما زمانی که فقط یک ناخن از پا درگیر شود، بیماری‌هایی از جمله قارچ، ضربه و بیماری‌های التهابی پوست و ناخن علت آن است.

وی اظهار داشت: مشکلی به نام قطره روغن نیز بعضی مواقع در ناخن پا خودنمایی می‌کند، به این شکل که وقتی ناخن را مشاهده می‌کنید، به نظر می‌رسد یک قطره روغن زیر ناخن وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: ضربه یکی دیگر از عوامل تهدید کننده‌ی ناخن پا است که اقسام مختلفی از جمله: ضربات شیمیایی، ضربات فیزیکی و مکانیکی دارد.

این متخصص پوست گفت: تر و خشک شدن پا یکی از مهم‌ترین دلایل تغییر رنگ و شکل در ناخن شود، چون یکی از عوامل زمینه‌ساز برای رشد قارچ‌ها رطوبت است، در واقع زمانی که پا در رطوبت باشد، بیشتر احتمال آلوده شدن با قارچ را دارد.

وی در پایان گفت: امکان دارد که این تغییر شکل و رنگ در ناخن پا به خودی خود بهبود یابد و دوباره درگیر شود، این موضوع هم می‌تواند بیماری قارچ باشد چون ممکن است دو دوره‌ای از زندگی فرد روش زندگی‌اش تغییر کند و این بیماری‌هم برطرف شده و با تغییر دوباره‌ی روش رنگی این علائم هم در ناخن مجددا ظهور کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: انگشت ، پا ، ناخن ، قارچ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.