سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

پژوهش در قرآن کریم رکن اصلی پیشرفت علم

با پژوهش در قرآن کریم می توانیم به پیشرفت علم دست یابیم.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،حجت الاسلام دکتر علی در همایش" نوآوری در تفسیر سخن امیرالمومنین درباره راسخون در علم" عنوان کرد: پژوهش در قرآن بسیار علم افزا و مهم به شمار می آید.

این تحلیل گر مذهبی راه رسیدن به این هدف را قوی کردن پایه های درسی مانند ادبیات عرب و قرآنی بیان کرد.

وی با اشاره به حدیث های معتبر افزود:"راسخان در علم تاویل آیات را متوجه و درک می کنند" ودر مورد حدیث و آیات گفته شده در این باره گفت:"آیاتی که درباره فهمیدن آیات است در خصوص باطن آیه می باشد و آیاتی که درباره ی نفهمیدن تاویل آیات است به ظاهر آیه بر می گردد."

در ادامه این مراسم رئیس گروه علوم قرآن و حدیث شورای انقلاب فرهنگی برداشت خود از خطبه اشباح امیرالمومنین(ع) را اینگونه بیان کرد:"راسخان در علم کسانی هستند که اقرار می کنند که به ذات خداوند علم ندارند و خداوند به خاطر این موضوع درجه آنان را بالا برده و مورد مدح قرار میدهد".

حجت الاسلام دکتر سیدرضا مودب تصریح کرد: من نظرات و بیانات دکتر ناصحیان را می پسندم و باید به داشتن این فکر جدید و نواور به ایشان تبریک گفت.

در حاشیه این همایش غرفه ای با هدف آشنایی علاقه مندان با نظریات و مباحث اساتید فرهنگی و مذهبی به صورت نرم افزار توسط مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی مشغول فعالیت بود.

گفتنی ست همایش همایش" نوآوری در تفسیر سخن امیرالمومنین درباره راسخون در علم" با حضور طلاب 50 کشور جهان برگزار شد./س

برچسب ها: پژوهش ، قرآن ، علم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.