سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش اعضای شورای شهر به گزارش عملکرد 5 ساله اول شهرداری؛

طلایی:برنامه های محقق نشده شهرداری ناشی از عدم اجرای تعهدات دولت است/سرخو: در توسعه گسترش مترو 65 کیلومتر از برنامه عقب هستیم

در‌جلسه امروز شورای شهر گزارش عملکرد برنامه 5 ساله اول شهرداری تهران ارائه شد و اعضای شورای شهر انتقادات و پیشنهادات خود را نسبت به گزارش ارائه شده مطرح کردند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ادامه جلسه امروز شورای شهر محمد صلاحی معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا به ارائه گزارش در خصوص حسن اجرای مصوبه 5 ساله شورای شهر تهران و کلیات برنامه 5 ساله دوم پرداخت.  
 
بر اساس این گزارش اعضای شورای اسلامی شهر تهران نسبت به گزارش عملکرد برنامه 5 ساله اول شهرداری تهران موافقت و مخالفت و همچنین انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.  
 
دوستی عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از  نحوه ارائه گزارش ارائه شده اظهار داشت: متاسفانه گزارش ارائه شده فرآیند کار است و در خصوص برنامه های کمی و کیفی شهرداری اطلاعات دقیقی را منتقل نمی‌ کرد.  
 
پیر‌هادی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این بحث بیان داشت: می بایست بر گزارش ارائه شده مشخص شود چه کارهایی در برنامه 5 ساله اول انجام نشده تا در برنامه 5 ساله دوم برای آن پیش بینی شود.  
 
وی ادامه داد: گزارش باید تمام موارد کمی و کیفی را در خود داشته باشد و اعداد اعلامی نیز مورد توافق باشد و مشخص کند که برنامه از یک نقطه مشخص به نقطه هدف چه مسیری را طی کرده است.  
 
محسن سرخو رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درجریان بررسی این گزارش اذعان داشت: گرچه در بسیاری از موارد اهداف کمی پیش بینی نشده اما می توانست آمارهای به صورت مقایسه ای ارائه شود برای مثال چرا اهداف اتوبوسرانی و مترو محقق نشده است. 

وی ادامه داد: باید گزارش شفافی ارائه شود و آمارها به گونه ای باشد که بتوان آنها را با مقیاس های مشخص مورد ارزیابی قرار داد و برای نمونه در برنامه توسعه مترو مقرر شده بود تا پایان برنامه 5 ساله اول 217 کیلومتر به بهره برداری برسد و این در حالی است که به 152 کیلومتر رسیده و 65 کیلومتر از برنامه عقب هستیم.  
 
وی افزود: در شهر آلوده تهران که دغدغه اصلی مردم ترافیک و آلودگی هواست چرا در خصوص حمل و نقل عمومی باید کم کاری شود. در رابطه با اتوبوسرانی پیش بینی شده بود که تا  پایان برنامه 5 ساله اول11 هزار دستگاه اتوبوس در ناوگان  حمل و نقل عمومی قرار داشته باشد در حالی که در حال حاضر 6 هزار و 666 دستگاه اتوبوس در این ناوگان قرار دارد.  
 
سلطانی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: این گزارش به کمیسیون برنامه و بودجه آمد و دو جلسه روی آن وقت گذاشته شد امام متاسفانه ارزیابی دقیقی را نتوانستیم انجام دهیم و باید بر اعداد و ارقام ارائه شده نیز نظارتی وجود داشته باشد.  
 
وی افزود: اگر در برنامه اول در بسیاری موارد شاخص گذاری کمی نشده اما در ارائه گزارش عملکرد می توان این موضوع را اعمال کرد و نکته دیگر نیز عدم پیش بینی دقیق منابع مالی است و باید در برنامه ریزی برنامه 5 ساله دوم به این موضوع نیز توجه شود.  
 
حکیمی پور عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این گزارش اظهار داشت: مشکل این جاست که کار در زمان بندی مشخص خود انجام نشده چرا که قرار بود این برنامه در بهار 92 به شورا برسد اما این تاخیر 6 ماهه باعث می شود این موضوع به درستی رسیدگی نشود و برای این کار نیز معیار سنجش لازم است. 

طلایی عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی این گزارش با اشاره به عدم اجرای تعهدات دولت در برنامه های شهرداری بیان داشت:بسیاری از برنامه‌های محقق نشده شهرداری  ناشی از عدم اجرای تعهدات دولت است.
وی ادامه داد :زمانی که دولت به تعهدات خود عمل نکند رسیدن به شاخص ها با ضعف روبرو است و همچنین در بخش مربوط به حوزه فرهنگی متاسفانه شاخص‌های کمی لحاظ نشده و نیاز به یک مطالعه شناسی مجدد دارد.
 
شایان ذکر است بررسی عملکرد 5 ساله شهرداری تهران به روز یکشنبه هفته آتی موکول شد.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: شورا ، برنامه ، کلیات ، مصوبه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.