سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

احداث مجتمع گلخانه ای کشور در ارس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: بزرگترین مجتمع گلخانه ای 140 هکتاری در این منطقه احداث می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محسن خادم عرب باغی در بازدید از روند احداث این مجتمع افزود: این مجتمع گلخانه ای با 101 واحد گلخانه ای در جوار رود ارس می تواند بخش بزرگی از بازار 300 میلیونی کشورهای آسیای میانه را هدف قرار دهد.

وی گفت: این مجتمع با هدف تولید برای صادرات انواع گل و صیفی جات گلخانه ای به کشورهای همسایه در آسیای میانه و قفقاز طراحی شده و با وجود آب فراوان و خاک مرغوب توان منطقه آزاد ارس برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر و توسعه صادرات را افزایش خواهد داد.

وی اظهارکرد: برای رسیدن به این هدف باید سرمایه گذاری لازم برای احداث صنایع سورتینگ و بسته بندی در این مجتمع بزرگ توسط بخش خصوصی انجام شود.

عرب باغی اشتغالزایی این طرح را بطور مستقیم حداقل 700 نفر اعلام کرد و افزود: میزان اشتغالزایی غیر مستقیم در این پروژه 500 نفر بوده و ظرفیت جذب سرمایه گذاری بیش از 350 میلیارد ریالی بخش خصوصی داخلی و خارجی را دارد.

وی گفت: سرمایه گذاران واحدهای گلخانه ای می توانند با استفاده از مزیت های قانونی مناطق آزاد تاسیسات و تجهیزات احداث و توسعه گلخانه را بدون پرداخت عوارض گمرکی از خارج از کشور تامین کنند.

مجتمع گلخانه ای منطقه آزاد ارس در آذربایجان شرقی در منطقه مرزی جلفا در مرز ایران با جمهوری خودمختار نخجوان و در بخشی از اراضی دشت بزرگ گلفرج طراحی و در حال احداث است./س

برچسب ها: احداث ، مجتمع ، گلخانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.