سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلوبال ريسرچ:

حمايت امريکا از جوخه‌هاي مرگ غيرنظاميان سوري

گلوبال ريسرچ مي نويسد: در حالي که رسانه‌هاي جمعي امريکا و ديگر کشورها از جمله انگليس طي روزهاي اخير تلاش کردند داستان هايي را از بحران آوارگان سوري ارائه دهند و خوراک فکري مخاطبان خود را تامين کنند اما هرگز به موضوع قتل عام در عدرا که تنها در فاصله 20 کيلومتري شمال غربي دمشق قرار دارد، نپرداختند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ در گزارشي به قلم استفان لندمن با عنوان " حمايت امريکا از جوخه هاي مرگ غيرنظاميان سوري " مي‌نويسد: شهري که جمعيت آن حدود 20 هزار نفر است و بسياري از خانوارهاي آن در کمال خونسردي به قتل رسيدند. عوامل جوخه‌هاي مرگ مسئوليت کامل اين خشونت‌ها را برعهده دارند. برخي از خانواده ها در اين شهر ربوده شدند و تروريست ها از آنان به عنوان سپرهاي انساني استفاده کردند.

خبرگزاري سانا سوريه تخمين زده است حدود 1000 شبه نظامي عدرا را هدف قرار دادند.

ابوطالب البوحيه از خبرنگاران آر تي گزارش داد انتظار مي رود شمار تلفات غيرنظاميان زماني که نيروهاي دولتي کنترل کامل اين شهر را باز پس گيرند، افزايش يابد. 

وي گفت منابع نظامي سوريه اعلام کردند خانواده‌هاي بسياري ربوده و به مناطق جنوبي عدرا در مسير شهر دوما منتقل شدند که از زمان آغاز بحران سوريه تاکنون منطقه راهبردي مخالفان بوده است.

اين گزارشگر در ادامه مي گويد اين منطقه جايي است که بيشتر استحکامات مهم شورشيان در آنجا قرار دارد.

تروريست ها همچنان در بخش هايي از عدرا سنگر گرفتند. تک تيراندازان در بالاي ساختمان‌هاي بلند موضع گرفتند. 

خبرگزاري سانا 16 دسامبر خبري را با عنوان " کشتار در عدرا به دستور حاميان تروريست‌ها" اعلام کرد. 

وائل الحلقي نخست وزير سوريه نيز در اظهاراتي عربستان سعودي ، ترکيه و ديگر کشورهاي حامي تروريست را عامل اين کشتار دانست.

در حقيقت بايد گفت واشنگتن مسئول همه اين اقدامات خشونت آميز است و سوريه در واقع صحنه جنگ مورد نظر اوباما رئيس جمهور است که از سال ها قبل براي آن برنامه‌ريزي شده بود و سوري ها در اين ميان بيشترين آسيب را متحمل شدند.

در اين ميان حاميان و وفاداران اسد، شديدا در معرض آسيب قرار دارند و اين در حالي است که نشست ژنو يک بدون نتيجه پايان يافت و انتظار نمي روند ژنو دو نيز سرنوشت بهتري داشته باشد. اين نشست که قرار است اواخر ژانويه برگزار شود ، پيش از آغاز محکوم به شکست است. درگيريها در سوريه همچنان ادامه مي يابد و واشنگتن همچنان جوخه‌هاي مرگ را بر راه ديپلماسي ترجيح مي‌دهد و " گزينه سالوادور " در اين کشور ادامه مي يابد.

اين مدل تروريستي در واقع شامل کشتار جمعي ، شکنجه و ديگر اقدامات نفرت انگيز و غير انساني است که عمدتا زنان ، مردان ، کودکان و خردسالان و حتي افراد سالخورده و ناتوان را هدف قرار مي دهد. 

روز دوشنبه صدها کارگر سوري مقابل دفاتر سازمان ملل متحد در دمشق اعتراض کردند و اين در حالي است که يغماگري در سوريه همچنان ادامه دارد و هيچ يک از مقامات جهاني کاري براي کمک به مردم اين کشور انجام نمي دهند. 

گويا بان کي مون دبير کل سازمان ملل متحد به ابزاري در دست امپرياليسم تبديل شده است و حتي ناوي پيلاي کميسر حقوق بشر سازمان ملل متحد نيز اخيرا اسد را مسئول همه جنايات شورشيان دانست. وي بارها چنين اتهاماتي را تکرار کرده و انتشار اطلاعات نادرست همچنان ادامه دارد.

خبرگزاري سانا گزارش داد کارگران سوري با اجتماع مقابل دفاتر سازمان ملل متحد از اين سازمان و سازمان بين المللي کار خواستند تا فورا کشورهايي را که از اعزام نيروهاي مزدور در عربستان سعودي ، قطر و  ترکيه حمايت مي کنند ، به اعمال فشار بر تروريست ها به منظور متوقف کردن کشتار غيرنظاميان و کارگران سوري در عدرا و ديگر مناطق سوريه ، وا دارند.

سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه نيز ضمن محکوم کردن وقايع اخير ، اعلام کرد اين حوادث نخستين و تنها جنايت تروريستي در سوريه نبوده است.

مقامات سوريه نيز دورويي ظالمانه اعضاي دائم شوراي امنيت غربي را محکوم و نامه هاي مشابهي را به اين منظور تسليم بان کي مون و ناوي پيلاي کردند. آنها همچنين به نمونه هاي از اقدامات بي رحمانه جوخه هاي مرگ اشاره داشتند.

در عدرا تروريست‌ها خانه‌هاي مردم را به آتش کشيدند و آنان را در کمال خونسردي به قتل رساندند و اجساد آنان را مثله کردند و حتي گروه هايي را به گروگان گرفتند.

مقامات سوريه درباره دامن زدن عربستان سعودي به تروريسم در اين کشور و نيز نقض قطعنامه هاي بين المللي هشدار دادند . از زمان بروز ناآراميها در سوريه در ماه مارس سال 2011 ميلادي تاکنون واشنگتن ، انگليس و فرانسه به طور فعالانه قاتلان جوخه‌هاي مرگ را به طور مستقيم تامين مالي و تسليحاتي مي کنند و آن‌ها را آموزش مي‌دهند.

يکي از ساکنان عدرا مي گويند اوضاع واقعا وحشتناک است. مردان مسلح ناشناس داخل شهر شدند اما کاملا معلوم است که اين افراد از اعضاي جبهه النصره هستند. آنها مرتکب بدترين جنايات شدند و حتي در يکي از جنايت هاي خود افرادي را که براي خريد نان آمده بودند در تنورهاي نانوايي، زنده زنده سوزاندند.

وي در ادامه افزود ساکنان عدرا منتظرند نيروهاي سوري آنها را از دست تروريست‌هايي که از ديگر کشورها آمدند ، نجات دهند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.