سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هلاکت تروریست انتحاری در میان زوار اربعين حسيني

نيروهاي عراقي يک تروريست انفجاري‌که قصد داشت خود را در ميان زوار اربعين حسيني منفجر کند، در جنوب بغداد به هلاکت رساندند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازستاد عمليات نظامي بغداد با صدور اطلاعيه‌اي اعلام کرد: يک تروريست انفجاري که کمربند انفجاري به خود بسته بود ، صبح امروز قصد داشت خود را در ميان زوار اربعين حسيني در منطقه "حي البدر" در شهر محموديه جنوب بغداد منفجر کند. 

نيروهاي امنيتي پس از مشکوک شدن به وي ، تلاش کردند تا از اصرار تروريست براي نزديک شدن به زوار، نيروهاي امنيتي نيز با شليک به او ، وي را به هلاکت رساندند. وي يک کمربند انفجاري به تن داشت . 

ديشب نيز تروريست‌ها دو خودروي بمب گذاري شده را در مسير زوار اباعبدالله الحسين عليه السلام در منطقه الرشيد در جنوب بغداد منفجر کردند که بر اثر اين اقدام تروريستي 12 زائر شهيد و 64 تن ديگر هم زخمي شدند. 

ديروز همچنين تروريست ها يک ميني بوس حامل زوار را در نزديکي شهر موصل در شمال عراق متوقف و ده سرنشين آن را کشته و نه تن ديگر را زخمي کردند. 

همزمان با نزديک شدن اربعين حسيني ، اکثر جاده‌هاي منتهي به اين شهر مقدس مملو از زواري است که با پاي پياده سعي دارند خود را به شهر مقدس کربلا برسانند. 

آيين پياده روي زوار اربعين پس از سرنگوني رژيم صدام آغاز شد و همه ساله ميليون ها زائر عراقي ، ايراني ، عربي و خارجي تلاش دارند با پاي پياده خود را به کربلا برسانند. 

تروريست‌ها نيز در سال‌هاي گذشته با انجام عمليات‌هاي تروريستي تلاش کردند تا مانع اين حرکت خود جوش مردمي شوند اما همه ساله بر حجم حضور شيفتگان اهل البيت(ع) بيشتر ميشود.


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.