سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

ساماندهی تالاب میقان اراک با مشارکت مردم ممکن می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: نیازمند مشارکت مردم در ساماندهی وضعیت تالاب میقان اراک هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، امیر انصاری درجمع خبرنگاران اظهار داشت: تالاب میقان اراک از مناطق بکر دیدنی و توریستی است که حفظ و نگهداری از این تالاب نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های ذی‌ربط و مردم است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه سالانه حدود 15 هزار درنا، تالاب میقان را برای زیست خود انتخاب می‌کنند، گفت: مهاجرت حجم بالایی از درناهای سیبری در این تالاب یکی از جاذبه‌های بکر و ناب است که در هیچ نقطه‌ای نمی‌توان نمونه آن را یافت.

انصاری ورود پساب به تالاب میقان و مداخلات انسانی را باعث ایجاد تغییراتی در این منطقه دانست و خاطرنشان ساخت: این تغییرات موجب شد‌تا درناها زمان بیشتری را در تالاب میقان سپری کرده و گرفتار سرما و برف این منطقه شوند که این وضعیت آنان را در تأمین غذا با مشکل مواجه کرده است.

به گفته وی سال جاری 110 میلیون تومان اعتبار از محل ریزگردها به استان اختصاص یافته که با استفاده از آن می‌توان مرکز پایش تالاب را تجهیز کرد.

دبیر جشنواره ملی عکس تالاب میقان اراک نیز از برگزاری جشنواره ملی عکس تالاب میقان اراک خبر داد و گفت: این جشنواره با حمایت مالی و همکاری دستگاه‌هایی چون‌منابع طبیعی و آبخیزداری، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استانداری مرکزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالان محیط زیست برگزار می‌شود.

مجید نوری اظهار داشت: مستند‌سازی و ثبت داشته‌های تالاب میقان اراک به عنوان سرمایه عظیم محیطی برای اراک، فرهنگ سازی و شناساندن فرصت‌ها و چالش‌های این تالاب کویری در پنج بخش عکاسان حرفه‌ای، عکاسان آماتور، کودکان زیر 12 سال، نگاه تخصصی آسیب شناسانه و انتخاب آثار مردمی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

به گفته دبیر جشنواره ملی عکس تالاب میقان اراک علاقمندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند تا پایان دی ماه امسال آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند تا در کمیته داوری مورد ارزیابی قرار گیرد.

نوری ادامه داد: آثار راه یافته به جشنواره تا 13 بهمن ماه انتخاب شده و از 13 تا 20 بهمن ماه در نمایشگاهی در معرض دید عموم گذاشته می‌شود./س
/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.