سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

وجود شش ذخیره گاه جنگلی در استان سمنان

رییس اداره جنگلکاری و جنگلداری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از وجود شش ذخیره گاه جنگلی در این استان خبر داد و گفت: مساحت جنگل های استان سمنان 352 هزار هکتار است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ، رییس اداره جنگلکاری و جنگلداری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت : از این مقدار بیش از 58 هزار هکتار آن را جنگلهای خزری تشکیل داده و مابقی جنگلهای ایران تورانی هستند.
بهزاد گلابیان مساحت شش ذخیره گاه جنگلی را یک هزار و 133 هکتار در استان بیان کرد و افزود: سازمان جنگلها به منظور حفاظت بیشتر و جلوگیری از انقراض گونه های با ارزش جنگلی در مناطق حساس و آسیب پذیر به احداث ذخیره گاههای جنگلی پرداخته است و در این ذخیره گاهها هر گونه بهره برداری از محصولات جنگلی ممنوع و از ورود دام به داخل آنها جلوگیری می شود.
وی، سرانه جنگل برای هر نفر در استان سمنان را پنج هزار و 600 مترمربع عنوان کرد و گفت: جنگلهای خزری مهمترین جنگلهای این استان هستند که بیشتر در شهرستانهای مهدیشهر، دامغان، شاهرود و میامی قرار دارند.
رییس اداره جنگلکاری و جنگلداری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان جنگل ابر را از جنگل های منحصر به فرد کشور و استان دانست و اظهار داشت: این جنگل از جمله جنگل های خزری است که موقعیت خاص و ارتفاع آن باعث شده که ابرهای مناطق شمالی در دامنه این جنگل گرد آمده و در آن با اقیانوسی از ابر ،مواجه شویم.
وی ادامه داد: این جنگل بواسطه شرایط ویژه و،زیبایی های چشم نواز و نزدیگی به جاده از جاذبه های گردشگری کشور است که سالبانه شمار زیادی از علاقمندان به طبیعت را به سوی خود می کشاند.
گلابیان با اشاره به طرح احداث جاده در این جنگل، تصریح کرد: در آن طرح قرار بود که جاده نه در خود جنگل ابر که تا پیش از جنگل و تاروستای ابر احداث شود و اجرای این طرح را به استان گلستان واگذار کرده بود.
رییس اداره جنگلکاری و جنگلداری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به بازدید سالانه شمار زیادی از دوستداران طبیعت از این جنگل، اضافه کرد: قرار است که تنها جاده پیشین تعریض شود تا کمترین صدمات زیست محیطی به این جنگل زیبا وارد شود/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.