سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

سهم اندک ایران از درآمدهای بخش گردشگری

مدیرعامل انجمن گردشگری ایران با بیان اینکه صنعت گردشگری در سال 2012 بیش از یک‌هزار میلیارد دلار درآمد داشته است، گفت: سهم ایران از این درآمد کمتر از چند دهم درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج،‌ بای‌سلامی در سنندج با بیان اینکه بیش از یک‌ میلیارد نفر از جمعیت 6 میلیارد نفری دنیا در سال 2012 گردش کرده‌اند گفت: میزان درآمد صنعت گردشگری در سال 2012 بیش از یک‌هزار میلیارد دلار بود، که سهم کشور ایران با وجود ظرفیت‌ها و بسترهای گردشگری از این میزان تنها چند دهم درصد است.
وی از گردشگری به عنوان بزرگترین پدیده اجتماعی و تاثیرگذار بر دیپلماسی عمومی نام بردافزود: صنعت گردشگری بر حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله مبادلات خارجی، درآمدها، اشتغال، قیمت‌ها، توزیع درآمدها، مهاجرت، تقسیم کار، آداب و رسوم و هنرها تاثیر دارد.
وی همچنین توسعه فضاهای مجازی به ویژه اینترنت را بستری مناسب برای ارتقای صنعت گردشگری دانست و افزود: از طریق اینترنت و ابزار تبلیغاتی که در عصر امروز وجود دارد زمینه شناساندن جاذبه‌ها و توانمندی‌های استان و کشور به سایر نقاط فراهم شده است.
بای‌سلامی اضافه کرد: جاذبه‌های طبیعی در حوزه‌ فرهنگی، طبیعی و صنعتی، اقامتگاه‌ها، حمل و نقل، رستوران و پذیرایی‌ها، خرید سوغات، خدمات اختصاصی شامل برنامه‌ریزی، مدیریت، بیمه، بانک، تور اپراتور راهنما و تور از مهم‌ترین مولفه‌های توسعه صنعت گردشگری است.
وی داشتن تنوع غذایی را از دیگر نیازهای کشور در راستای توسعه فرهنگ گردشگری خواند./س
انتهای پیام/
برچسب ها: درآمد ، گردشگری ، اندک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.