سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

سمنان با مشکل کاهش جمعیت و مهاجرت روبرو است

استاندار سمنان کاهش جمعیت در این استان را مشکل جدی خواند و افزود: مشکل آب و اشتغال در استان سمنان باعث مهاجرت شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ،استاندار سمنان درنشستی با معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بیشتر جمعیت استان سمنان را دانشجویان در بر می گیرد که با تعطیلی دانشگاهها خلاء جمعیت در این استان احساس می شود.
محمد وکیلی گفت: آموزش عالی در استان سمنان از ظرفیت بالایی برخور است و 100 هزار دانشجو که 75 درصد آنها غیر بومی در حال تحصیل هستند که باید از این ظرفیت استفاده شود.
وکیلی اضافه کرد: این استان در گردشگری و طبیعت گردی امکانات و شرایط مطلوبی دارد ولی برنامه ریزی مناسبی برای توقف زائران و مسافران وجود ندارد.
وی گفت: نگاه به میراث فرهنگی باید نگاه ملی باشد نه نگاه بخشی و با نگاه ملی می توان رشد و توسعه را در این بخش شاهد بود.
وکیلی گفت: سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن مطلوب بوده است و در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نیز باید بخش خصوصی مشارکت نماید.
استاندار سمنان گفت: با توجه به اینکه سالیانه بیش از 30 میلیون نفر از استان سمنان عبور می کنند و ظرفیتهای خوبی در بحث گردشگری و طبیعت گردی در استان داریم باید با برنامه ریزی مناسب و شناسایی آثار تاریخی و باستانی و جاذبه های گردشگری در این خصوص اقدامات اساسی صورت گیرد.وی خاطرنشان کرد: با داشتن 600 کیلومتر جاده بیش از 30 میلیون مسافر و زائر سالیانه از استان سمنان عبور می کنند.
معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با هدف معرفی مدیرکل میراث فرهنگی استان به سمنان سفر کرده بود./س

برچسب ها: کاهش ، جمعیت ، سمنان ، آب ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.