سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلب اعتماد و شفاف سازی برنامه‌ها از اولویت سازمان اوقاف

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تمام اقدامات و فعالیت‌های مجموعه‌های نظارتی در سازمان اوقاف و خیریه باید به گونه‌ای باشد که ضمن آگاهی دادن به مردم موجب جلب اعتماد و شفاف‌ سازی امور باشد.

حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: اداره تحقیق، یکی از ارکان مهم سازمان اوقاف است که جایگاه قانونی، حقوقی و مالی دارد وظایف آن در قانون تعریف شده است.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: این اداره از اهمیت و جایگاه مهمی برخوردار است و از این جایگاه مهم برای خدمت به موقوفات و امام‌زاده‌ها باید به نحو صحیح استفاده کرد.

محمدی ادامه داد: اداره تحقیق مسئولیت سنگینی بر دوش دارد که می‌باید ضمن بررسی و تأیید عواید امام‌زادگان و موقوفات بر اجرای دقیق واقفین نظارت و کنترل کند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه خطاب به مدیران تحقیق اظهار داشت: در انجام وظایف، باید در این جایگاه مهم به دور از حب و بغض وظایف خود را انجام دهند.

محمدی اضافه کرد: باید با جدیت اسناد و مدارک موقوفات و بقاع متبرکه بر مبنای قانون و شرع رسیدگی شود.

وی اضافه کرد: مبنای شرعی و قانونی نظر به مصرف را خوب باید عمل کرد و در هیئت فقهی و حقوقی بحث و پس از آن جمع بندی و تصمیم گیری شود.

محمدی با اشاره به شیوه جدید رسیدگی به هزینه‌ها و درآمدهای موقوفات با استفاده از سامانه جامع اطلاعات در سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: باید از این موضوع به نحو احسن استفاده کرد تا اهداف کلی سازمان اوقاف به خوبی پیش برود.

وی در ادامه تقویت مجموعه نظارتی را خواستار شد و خاطرنشان کرد: تقویت مجموعه‌های نظارتی به معنای بی‌اعتمادی به سایر قسمت‌ها نیست، بلکه ضرورت جلب اعتماد مردم و رعایت قوانین شرعی و حقوقی این موضوع را می‌طلبد.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.