سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین "پلیمر" خود ترمیم شونده ساخته شد

دانشمندان اسپانیایی نخستین "پلیمر" خود ترمیم شونده را ساخته اند که به طور خود به خودی و مستقل خود را بدون هیچ دخالتی ترمیم می کند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ دانشمندان اسپانیایی نخستین پلیمر خود ترمیم شونده را ساخته اند این ماده جدید که پلیمر " نابودگر" نام گرفته است در الهام از روبات نابودگر خواب تغییر شکل دهنده فیلم نابودگر 2 ساخته شده و می تواند امنیت و طول عمر قطعات پلاستیکی همه محصولات از اجزای الکتریکی گرفته تا خودروها و حتی منازل بهبود بخشد.

پژوهشگران اسپانیایی می گویند: این نخستین پلیمر خود ترمیم شونده است که می تواند به طور خود به خودی ترمیم های کمی، حتی در غیاب کاتالیزور دست یابد در آزمایش این پلیمر محققان آن را به دو قسمت بریده و سپس تکه ها را به هم فشردند یک نمونه پس از گذشت دو ساعت 97 درصد بهبود ترمیم مشاده شد و حتی وقتی پلیمر با دست کشیده شد تکه ها از هم جدا نشدند.

دانشمندان می گویند: واقعیت این است که پلی با ترکیب شیمیایی و خواص مکانیکی مشابه در حال حاضر در طیف گسترده ای از محصولات جاری استفاده شده و این سیستم را برای اجرای سریع و آسان در کاربردهای صنعتی واقعی بسیار جذاب می کند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.