سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/ در وزن منهای 60 کیلوگرم؛

ووشوکار قمی موفق به کسب مدال نقره مسابقات قهرمانی کشور شد

ووشوکار قمی با کسب عنوان نایب قهرمانی و نشان نقره به کار خود در مسابقات ووشوی قهرمانی رده سنی بزرگسالان کشور پایان داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، ووشوکار قمی با کسب برتری در جدال نزدیک و نفس‌گیر برابر حریفان آماده خود از استان‌های مختلف در نهایت موفق به کسب جواز حضور در دیدار نهایی مسابقات ووشوی قهرمانی کشور شد تا شانس خود را برای کسب مدال طلای این رقابت‌ها آزمایش کند اما در این راه توفیقی نداشت و در نهایت به مدال نقره پیکارهای انتخابی تیم ملی و قهرمانی کشور بسنده کرد.

مسابقات ووشوی قهرمانی کشور در رده سنی بزرگسالان بخش مردان به میزبانی هیئت ووشوی استان لرستان و در شهر خرم‌آباد برگزار شد و در حالی پایان یافت که طی آن برترین‌های کشور در اوزان مختلف رشته‌های ساندا و تالو با یکدیگر پیکار کردند.

بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون ووشو، خرم‌آباد میزبانی مسابقات ووشوی قهرمانی کشور در رده سنی بزرگسالان را بر عهده داشت و تیمی آماده متشکل از چهره‌های موفق ووشوی قم نیز برای کسب موفقیت به این پیکارها اعزام شد که یکی از اعضای آن امیر نجفی‌پور در وزن 60 کیلوگرم بود.

در ترکیب تیم قم اعزامی به پیکارهای قهرمانی کشور نجفی‌پور در وزن منهای 60 کیلوگرم بعد از موفقیت در راهیابی به جمع چهار ووشوکار برتر حاضر در مرحله نیمه نهایی، با کسب برتری در این مرحله و صعود به دیدار فینال، ووشوی قم در آستانه کسب مدال طلا قرار داد اما سرانجام رنگ مدال وی نقره‌ای شد.

این ووشوکار ارزنده که نبوغ و استعداد بالقوه خود در این رشته ورزشی را در مسابقات قهرمانی کشور به خوبی نشان داد در پیکارهای وزن منهای 60 کیلوگرم، پیکارهای ووشوی قهرمانی بزرگسالان فقط در دیدار نهایی بدشانسی آورد و مسابقه را به سعید شیبک از سیستان و بلوچستان واگذار کرد و نایب قهرمانی کشور را به ارمغان آورد.

نجفی‌پور در حالی موفق به کسب مدال نقره رقابت‌های ووشوی قهرمانی کشور شد که تابستان سال گذشته در مسابقه نهایی وزن منهای 52 کیلوگرم مسابقات ووشوی قهرمانی رده سنی جوانان جهان به مصاف ووشوکاری از کشور مصر رفت و در حالی که در جریان مسابقه با مشکل آسیب‌دیدگی نیز مواجه شد نتیجه را واگذار کرد و در نهایت به مدال نقره قناعت کرد.

در واقع قم یکی از معدود استان‌هایی است که سال قبل در رقابت‌های جهانی ووشو موفق به کسب مدال شده در حالی که امیر نجفی‌پور ووشوکار ارزنده‌ای است که در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان توانست با کسب نایب قهرمانی و مدال نقره موجب افتخار و سرافرازی جامعه ورزش قم و به خصوص ووشوکاران استان قم بشود.

مسابقات قهرمانی کشور در 2 بخش ساندا و تالو برگزار شد و در حالی که نفرات برتر عازم اردوهای تیم ملی برای بازی‌های آسیایی خواهند شد، 141 ورزشکار در بخش ساندا و 172 ورزشکار در بخش تالو پیکارهای قهرمانی کشور با یکدیگر رقابت کردند ضمن اینکه از قم نیز تیمی به سرپرستی رحمان علی ذوالفقاری راهی این پیکارها شد./س

برچسب ها: قم ، ووشو ، موفق ، کسب ، مدال ، نقره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.