سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/ مدیرکل راه آهن استان:

قم شاهراه عملیاتی ریلی ایران است

مدیرکل راه آهن استان قم با بیان اینکه قم شاهراه عملیاتی ریلی کشور محسوب می‌شود، گفت: ماهانه 25 هزار واگن باری و 50 قطار مسافربری از قم عبور می‌کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، فرشاد زادخور پیش از امروز در دیدار اعضای شورای حمل و نقل استان قم با رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 2 خط راه‌ آهن اصلی از شمال شرق به سمت جنوب غرب و از شمال غرب به سمت جنوب شرق کشور کشیده شده است، اظهار داشت: قم نقطه اتصال این 2 خط بزرگ است.

وی افزود: بیشتر بارهای کشور و مسافران سراسر شهرها که از طریق قطار جابه‌جا و یا مسافرت می‌کنند از قم عبور کرده و به استان ما وارد می‌شوند.

مدیرکل راه آهن استان قم با بیان اینکه قم شاهراه عملیاتی ریلی کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: ماهانه 25 هزار واگن باری و 50 قطار مسافربری از قم عبور می‌کنند.

وی ادامه داد: از زمانی که راه آهن استان قم مستقل شد کمربند ریلی قم را فعال کرد و پس از 75 سال شاهد خروج قطارهای باری از داخل شهر قم شدیم.

زادخور با اشاره به راه‌اندازی خط ریلی حرم تا حرم خاطرنشان کرد: روزانه 600 نفر مسافر با قطار از قم به مشهد مقدس مسافرت می‌کنند.

مدیرکل راه آهن استان قم با بیان اینکه قطار قم تبریز و قم تهران راه‌اندازی شده است، گفت: در حال حاضر یک قطار ساعت 6 صبح از قم به سمت تهران حرکت می‌کند و ساعت 16:30 نیز باز می‌گردد و طول مسیر ایستگاه‌های قم تا تهران را طی یک ساعت و نیم طی می‌کند.

وی افزود: راه‌اندازی این خط ریلی موجب کاهش بار ترافیکی از آزادراه قم تهران شده و با توجه به مصرف یک هفتم سوخت نسبت به حمل و نقل جاده‌ای از نظر کاهش آلاینده‌های هوا نیز به صرفه است ضمن اینکه مسافرت با قطار 50 برابر مسافرت با اتومبیل ایمنی دارد.

زادخور با بیان اینکه راه‌اندازی خط ریلی قم شاهرود و قم ساری هم در دستور کار قرار داد، تصریح کرد: تقویت خطوط ریلی حومه‌ای یکی از اولویت‌های کاری ماست به طوری که درصدد هستیم در طول روز هشت قطار از قم به سمت تهران را راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل راه آهن استان قم توسعه کمربند ریلی استان قم را جزو طرح‌های ملی دانست و گفت: در این زمینه 70 میلیارد تومان دیگر سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وی اظهار داشت: اتصال شهر فرودگاهی قم به خط ریلی هم در دستور کار قرار دارد ضمن اینکه پس از اتمام عملیات زیرسازی ایستگاه سلفچگان، کار اداره کل راه آهن استان قم برای روسازی و تکمیل آن آغاز خواهد شد./س

برچسب ها: قم ، شاهراه ، عملیات ، ریلی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.