سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میرمحمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عوامل ایجاد پدیده "زمین‌خواری" در کمیسیون اصل 90 شناسایی شد/ ورود دستگاه‌های اطلاعاتی و قضایی

رئیس کمیته مبارزه با زمین‌خواری مجلس از شناسایی عوامل ایجاد پدیده "زمین‌خواری" خبر داد.

"محمدحسین میرمحمدی" رئیس کمیته مبارزه با زمین‌خواری از برگزاری نشست امروز این کمیته با مسئولان ذیربط به منظور بررسی عوامل ایجاد پدیده "زمین‌خواری" خبر داد و به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: این نشست قبل از ظهر امروز(دوشنبه) با حضور مسئولان ذیربط برگزار شد.

وی افزود: معاون دادگستری استان تهران، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی،‌ مسئول کارگروه مبارزه با فساد زمین‌خواری سازمان بازرسی کل کشور، مسئولانی از وزارت اطلاعات، قوه قضاییه،‌سازمان ثبت، مدیرعامل اداره کل جهاد کشاورزی استان تهران، معاون منابع طبیعی استان تهران و ... از حاضرین نشست مذکور بودند.

نماینده گلپایگان و خوانسار تصریح کرد: مواردی که در ارتباط با زمین‌خواری مطرح است در این جلسه مطرح و قرار شد عوامل آن پیگیری شود.

میرمحمدی گفت: مواردی چون بررسی نقص قوانین، مشخص نبودن متولی واحد در مورد حریم شهر تهران، پیگیری اراضی مجهول‌المالک و بلاارث و شناسایی این اراضی، اجرایی شدن طرح کاداستر، جمع‌آوری بانک اطلاعات از مهمترین محورهای این نشست بود، که بررسی شد.

وی تاکید کرد: همچنین قرار شد شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال جلسه‌ای با کمیسیون اصل 90 برگزار کند و همچنین دادگستری با کمک اداره تنقیح قوانین قوه قضاییه و وزارت دادگستری قوانین متناقض را شناسایی و به کمیسیون اصل 90 اعلام کند.

رئیس کمیته مبارزه با زمین‌خواری کمیسیون اصل 90 مجلس تاکید کرد: شناسایی عوامل ایجاد پدیده زمین‌خواری ماحصل این نشست بود و نشست بعدی حدود دو ماه دیگر برگزار خواهد شد.

این در حالی است،  میرمحمدی روز گذشته در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، از برگزاری اولین نشست بررسی زمین‌های در معرض تهدید "زمین‌خواری" خبر داد.

وی افزود: این نشست با حضور مسئولین ذیربط از جمله استانداری تهران، قوه قضاییه، وزارت جهاد کشاورزی و ... برگزار خواهد شد.

نماینده گلپایگان و خوانسار ادامه داد: جلسه مذکور دوشنبه 25 آذرماه در کمیسیون اصل 90 مجلس برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته مبارزه با زمین‌خواری کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این نشست که اولین نشست بررسی زمین‌های در معرض تهدید زمین‌خواری است به زمین‌های مجهول‌المالک و سایر زمین‌های این چنینی نیز خواهد پرداخت.

اضافه می‌شود؛ میرمحمدی پیشتر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت اراضی تصرف شده و پیگیری‌های کمیسیون اصل 90 گفت: یکی از موضوعات مهم پیگیری پارک ملی خجیر است که تاکنون جلساتی در این رابطه داشته‌ایم.  
 
وی افزود: با حضور دستگاه‌های ذیربط هم چون محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و استانداری تهران برگزار شده و جلسه دیگر نیز 25 آذر در این رابطه برگزار خواهیم کرد.  
 
رئیس کمیته مبارزه با زمین‌خواری مجلس در ادامه به زمین‌های مجهول المالک اشاره کرد و گفت: این زمین‌ها در داخل شهر تهران قرار داشته و متاسفانه در حال تصرف هستند به طوری که سندسازی شده و با روش‌های مختلف در حال تصرف هستند.  
 
وی افزود: در این رابطه اقداماتی انجام داده‌ایم و قوه قضاییه، وزارت مسکن و شهرسازی و نهادهای مربوطه نیز دعوت به همکاری کردیم متولی زمین‌های مجهول المالک باید مشخص شود.
 
وی تصریح کرد: البته این زمین‌ها زیر نظر ستاد اجرای فرمان امام است اما در این رابطه برنامه جامعی ندارند.
 
میرمحمدی تاکید کرد: این زمین‌ها حدود 20 هزار متر بوده و باید هر چه سریعتر تکلیف آن‌ها مشخص شود. 

انتهای‌پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.